کافه پاچنار محله فرحزاد احیا و بهره برداری شد

کافه پاچنار به عنوان یکی از نمادهای هویتی محله فرحزاد پس از سال ها احیا و به محلی برای کارآفرینی و درآمدزایی بانوان سرپرست خانوار این محله تبدیل شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، در تداوم برنامه های توسعه محله فرحزاد،کافه پاچنار به عنوان یکی از نمادهای هویتی محله فرحزاد و جاذبه های گردشگری شهرتهران احیا و همزمان با دهه ولایت با حضور محمد رضا گلپایگانی،معاون معماری و شهرسازی ،علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی،شهردار و مدیران منطقه ۲ آغاز به کار کرد.
محمدرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اینکه  احیای کافه پاچنار که به دلیل قدمت طولانی  و ریشه اجتماعی می تواند به عنوان پاتوق محلی برای اهالی فرحزاد باشد، گفت: زندگی شهرنشینی خصوصا در کلانشهرها منجر به فرایند شهروندزدایی شده است و حس تعلق در بین شهروندان نسبت به شهر و محل زندگی را تحت الشعاع قرار داده است.
او با بیان اینکه احیای بافت های  قدیمی  باید به گونه‌ای کار شود که اهالی محله احساس تعلق خاطر بیشتری نسبت به محله اشان داشته باشند و این سنگ بنا باید گذاشته شود افزود:  احیای نمادهای قدیمی محلات که دردستور کار سازمان نوسازی قرار دارد، اتفاق ارزشمندی است که می تواند کیفیت فضاهای زیست شهری را افزایش دهد و حس خوب را به شهر و شهروندان بازگرداند.
حسن صفات، شهردار منطقه درحاشیه این مراسم گفت: محله فرحزاد یکی از محلات قدیمی شهر تهران است  که در عین دارا بودن مسائل و مشکلات کالبدی ، از ویژگی های اجتماعی ویژه ای برخوردار است،. بر این اساس مدیریت شهری منطقه طرح طراحی شهری محله فرحزاد را مطابق با ویژگی های روستایی و بافت ارگانیک همراه با حفظ ملاحظات اکولوژیک در دستور کار قرارداده است.
او افزود: به دنبال رویکرد مدیریت شهری مبنی براحیای شهر برای ایجاد شهری زیست پذیر برای شهروندان، طرح توسعه محله فرحزاد با همکاری سازمان نوسازی شهر تهران و دفتر توسعه محله فرحزاد مطالعه و اجرایی شد
شهردار منطقه۲ تقویت حس تعلق و ارتقای ظرفیت مشارکت مردمی  را از دیگر اهداف این طرح برشمردو افزود: اقدامات توسعه محلی بهسازی محیطی محله فرحزاد در چند بخش  اجتماعی، اقتصادی،زیست محیطی و کالبدی طراحی شده  است و احیای کافه پاچنار به عنوان محرک توسعه اقتصادی در این طرح پیش بینی شده بود که  خوشبختانه با این اقدام ظرفیتی برای فعالیت زنان کارآفرین فراهم شده است.
او افزود: بهسازی محیطی محور فرحزادی حدفاصل بزرگراه یادگار امام تا خیابان آبشار ،طرح احیا حمام قدیمی فرحزاد و ...نیز از جمله اقدامات پیش بینی شده در طرح توسعه محله فرحزاد است .
براساس این گزارش کافه پاچنار  که بیش از ۸۵ سال قدمت دارد پس از سال ها تعطیلی ،باحمایت شهرداری،خیرین و  معتمدین محل مجددا احیا وتوسط بانوان سرپرست خانوار اداره می شود.

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 12074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =