زنان باید امنیت را در شهر حس کنند

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقوله امنیت دیدنی نیست بلکه باید از سوی زنان حس شود.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا نژاد بهرام، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۱۰ مرداد ۱۴۰۰- در آیین رونمایی از سند شهر و زنان گفت: موضوع امنیت مقوله ای جدی است که برای زنان شهر تهران نیز این مسئله جدی تر است. مقوله امنیت یک مسئله دیدنی نیست که بشود دید بلکه باید حس شود. 

او ادامه داد: اگر در این دوره شعار تهران شهری برای همه مطرح شد. باید این شعار در شهر اجرا شود. شهرداری تهران دارای چارجوب وظایف و خدماتی است. براساس قوانین شهرداری ها، شهرداری تهران موظف است خدمات بهداشتی و امنیتی و ... را به زنان ارائه دهد. 

نژاد بهرام بیان کرد: شهرداری به زنان شهر خدماتی ارائه می دهد و برای  ارائه این خدمات به زنان، باید سندی تهیه می شد که با مشارکت همه این امر میسر شد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در انجام این کار و تهیه این سند معاونت اجتماعی و معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران مشارکت داشتند.

او تاکید کرد: در تهیه این سند، از نظرات خانم ابتکار، معاون رئیس جمهور استفاده شده است و در واقع  این کار یک کارجمعی است.

نژاد بهرام ادامه داد: شعار تهران شهری برای همه زنان و مردان جامعه را شامل می شود. ولی در واقع این شهر برای مردان است. حالا ما می خواهیم فرصت های تازه برای زنان در شهر ایجاد کنیم که این مهم نیازمند یک سند جامع بود این سند کمک می‌کند تا کیان زنان در شهر حفظ شود.

نژاد بهرام مطرح کرد: در این سند شاخص های جنسیتی سنجیده شده وجود دارد و موضوع آگاهی های جنسیتی هم در این سند مطرح است.

او اضافه کرد: در این سند مسائلی نظیر رعایت عدالت جنسیتی در فضای شهری، توجه به تحکیم‌ مبانی خانواده، تاب آوری و امنیت در شهر و... مطرح شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک بخش مهم دیگر این سند توجه به امنیت فیزیکی زنان است، همچنین ارتقای جایگاه زنان در مدیریت شهری از موضوعاتی بود که تا حدودی به آن توجه شد. در حال حاضر ۷۰۳ زن در پست های مدیریتی شهرداری مشغول هستند که البته این کافی نیست و فقط ۱۵ درصد از جامعه زنان را در بر می گیرد.

نژاد بهرام گفت: نبود تاب آوری اجتماعی در شهر باعث شده که زنان در شهر، به علت کرونا شغل خود را از دست بدهند، که در این سند به این مسئله توجه شد. 

او اظهار کرد: در میان کشور های خاورمیانه، شهر تهران در مدیریت شهری پنجم در تهیه سند امنیت زنان در شهر پیشگام است.

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 12136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =