بهره برداری از۳ ایستگاه آتش نشانی تا پایان امسال

مهدی داوری، رییس سازمان آتش نشانی گفت: تعداد مطلوب ایستگاه های تهران ۱۴۵ ایستگاه است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ به این تعداد برسیم. در حال حاضر ۱۳۶ ایستگاه تا پایان امسال به سرانجام می رسد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی داوری، رییس سازمان آتش نشانی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه های آتش نشانی تاکید ‌کرد: در پروژه های به اجرا در آمد که با تدبیر مدیریت شهری در راستای توانمندسازی آتش نشانی انجام شد. 
او افزود: توانمندسازی نیروهای افزایش ایستگاه‌ها، ارتقا تجهیزات، ساخت ایستگاه ها و.... مورد توجه ماست. در همه جوانب سعی شد اتفاقاتی رقم بخورد که خدمات موثری را به شهروندان راضی باشند. طی ۴ سال اخیر این هشتمین ایستگاه آتش نشانی است که به بهره برداری می رسد. ضمن آنکه ۳ ایستگاه دیگر در حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
رییس سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به این که با ارتقا تجهیزات و افزایش ایستگاه‌ها چابکی سازمان افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: در حوادث اخیر این چابکی به چشم مردم آمد. آخرین حادثه پالایشگاه ری بود که  توان تجهیزات و نیروی انسانی آتش نشانی در آن کاملا مشخص بود و مردم آن را مشاهده کردند. 
داوری با اشاره به این که رای افتتاح این ۸ ایستگاه تلاش های بسیار شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات تامین زمین است که شهرداران مناطق در اختیار سازمان قرار دادند تا ایستگاه ساخته شود. تعداد مطلوب ایستگاه های تهران ۱۴۵ ایستگاه است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ به این تعداد برسیم.  در حال حاضر ۱۳۶ ایستگاه تا پایان امسال به سرانجام می رسد.
او افزود: پروژه دیگر مرکز اقامتی در مرکز آموزش سازمان آتش نشانی است. این مرکز باید نقش خود را برای الگو شدن در کشور ایجاد کند.تا کنون چند آتش نشان از شهرهای دیگر را در آتش نشانی تهران آموزش دیدند و برخی از مربیان ما در شهرستان در حال آموزش هستند. 
او ادامه داد: در دوره‌های طولانی مدت دو یا سه هفته ای آتش نشانان شهرستان‌ها توانایی تامین هزینه هتل را نداشتند به همین دلیل این مرکز اقامتی را تأسیس کردیم که ۳۰ اتاق و ۶۰ تخت قرار داده می شود و چند دوره را پشتیبانی می کند و آموزش ها سرعت پیدا می شود.
داوری به موضوع دیگری اشاره کرده و گفت: یکی از پروژه ها شبیه ساز برج‌های تهران است که ۷۰ درصد پیشرفت داشته است. تصمیم گرفتیم ساختمانی با ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیر زمین ساخته شود تا این شبیه سازی انجام شود.
او در پایان تاکید کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت این ۳ ایستگاه شده است. این هزینه جدای به بروز رسانی تجهیزات آتش نشانی است. نزدیک به ۶۰۰ میلیارد در مدت ۴ سال برای به‌روز رسانی تجهیزات آتش نشانی هزینه شده است.
در پایان از حمایت آتش نشانی تشکر کرد که سرمایه اعتماد مردم را افزایش می دهد.

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 12168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =