۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 1218

مدیرعامل فاوا شهرداری تهران خبر داد:

۳ سامانه خدماتی شهرداری در صف رونمایی

سامانه «فروش بلیت الکترونیک» تا یکماه آینده افتتاح می شود
۳ سامانه خدماتی شهرداری در صف رونمایی

شهر: به زودی قرار است از سامانه فروش بلیت الکترونیک شهری رونمایی شود، سامانه‌ای که شهروندان می‌توانند همه بلیت‌هایی که شهرداری ارایه می‌کند را از یک سامانه بخرند.

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) در گفتگو با خبرنگار شهر، در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی در شهر تهران در سه ماهه نخست امسال، از آماده شدن سامانه فروش بلیت الکترونیکی در شهرداری تهران خبر داد.

او با بیان اینکه تا یک ماه آینده، همه مراکز فروش بلیت شهرداری به صورت گام به گام به این سامانه متصل می‌شوند، گفت: این سامانه پلتفرمی است که هر بخش از شهرداری که قابلیت فروش بلیت دارد، می‌تواند از آن استفاده کند. درواقع فروش بلیت به صورت هوشمند و حضوری و غیرحضوری از این سامانه و در قالب دستگاه فروش یا صندوق‌های فروشگاهی انجام می‌شود. این روش در عین اینکه بلیت الکترونیکی و پرداخت‌ها به صورت سیستمی است هر بخشی از شهرداری که امکان فروش بلیت در این سامانه را دارد، استقلال خود از نظر درآمد را خواهد داشت.  

فرجود به اقدام دیگر هوشمندسازی در حوزه شهروندی اشاره کرد و توضیح داد: هفته آینده از اپلیکشین جمع‌آوری پسماند خشک (به زی) رونمایی می‌شود. این نرم افزار به گونه‌ای است که در صورت درخواست شهروندان، پسماند خشک آنان از مقابل منزلشان دریافت می‌شود، البته تا پیش از این چند اپلیکشین در حوزه جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر فعال بودند اما در حال حاضر همه شرکت‌های استارتاپی بر اساس چارچوب و شرایط خاصی مجوز خواهند گرفت.  

رونمایی از سامانه اطلاعات فضای سبز شهری

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، از آماده شدن سامانه اطلاعات فضای سبز شهری و رونمایی از آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: نسخه اولیه این سامانه در هفته گذشته ارایه شد و به زودی از نسحه نهایی رونمایی می شود. سامانه اطلاعات فضای سبز شهری مبتنی بر مکان است، درواقع از المان‌های اصلی فضای سبز شهری در بوستان‌ها و فضای سبز معابر، داده‌برداری شده است.

او این سامانه را ابزاری بسیار قوی برای مدیریت فضای سبز چه برای پیمانکاران و چه مدیریت اجرایی بوستان‌ها و فضای سبز دانست.

پیشتر و در شهریور سال ۱۳۹۸، اعضای شورای شهر تهران، کلیات طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه هوشمند انتشار عمومی اطلاعات فضای سبز» را به دلیل آنچه که آنان به روز نشدن اطلاعات فضای سبز نامیدند، تصویب کردند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در ادامه به سامانه جامع معاملات و صورت وضعیت‌های الکترونیک در شهرداری تهران اشاره کرده و توضیح داد: ماژول در حوزه پسماند تفریبا نهایی شده است که به صورت الکترونیکی صورت وضعیت‌ها صادر شود، به صورتی که بخش قابل توجهی از عملکرد پیمانکاران به صورت سیستمی محاسبه می شود. مناطق و بخش‌های دیگر شهرداری مانند بخش عمرانی هم در حال اضافه شدن به این سامانه هستند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 1218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =