امنیت زنان نیازمند اصلاح کالبد شهر و آموزش‌های فرهنگی است

در حاشیه آیین رونمایی از سند شهر و زنان، مشاور امور پارلمانی شهردار تهران گفت: حس امنیت برای زنان با اصلاح کالبد فیزیکی شهر و با آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی قابل تحقق است.

به گزارش شهر، در آیین رونمایی از سند شهر و زنان که با حضور شهردار تهران، جمعی از اعضای شورای شهر و همچنین پروانه مافی، مشاور شهردار تهران برگزار شد، از «سند ارتقاء جایگاه و امنیت زنان در شهر»، «دستورالعمل حمایت و رفع تبعیض جنسیتی کارکنان شهرداری تهران» و «آغاز جذب زنان در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران» رونمایی شد.

در حاشیه این آیین، پروانه مافی مشاور امور پارلمانی شهردار تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بی‌توجهی به نیمی از شهروندان قابل قبول نیست، گفت: توجه به زنان و زنانگی، گمشده مدیریت شهری پایتخت در دهه‌های متمادی بوده که خوشبختانه در سال‌های اخیر کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته و پیشرفت‌های ملموسی داشته‌ایم.

او با اشاره به «سند ارتقاء جایگاه و امنیت زنان در شهر» افزود: شایسته نظام و کشور کهن ما است که آحاد جامعه و مخصوصا زنان در هر مکان و هر زمانی حس امنیت کنند و این مهم نه فقط با رویکردهای پررنگ انتظامی که با اصلاح کالبد فیزیکی شهر و با آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی قابل تحقق است.

مشاور شهردار تهران همچنین «دستورالعمل حمایت و رفع تبعیض جنسیتی کارکنان شهرداری تهران» را حرکتی جدید و رو به جلو در نظام اداری کشور ارزیابی کرد و گفت: مسئله آزارهای جنسی متاسفانه به یکی از موانع حضور و بعضا ارتقاء زنان در محیط‌های اداری تبدیل شده و امید است با اجرای کامل این دستورالعمل از تضییع حق کارکنان شهرداری جلوگیری شود.

مافی در پایان جذب ۱۶ آتش‌نشان زن را در این سازمان برای نخستین بار، امر میمون و مبارکی دانست که می‌تواند به بهبود خدمات و ارتقاء جایگاه زنان در نظام اداری شهرداری در سال‌های آتی کمک کند.

 در این آیین که ضمن تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین این اسناد، از تلاش‌های پروانه مافی نیز به دلیل مشارکت در تنظیم و حمایت و پیگیری در روند تصویب «سند ارتقاء جایگاه و امنیت زنان در شهر» و «دستورالعمل حمایت و رفع تبعیض جنسیتی کارکنان شهرداری تهران» تقدیر به عمل آمد.

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 12181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =