تشریح پروژه‌هایی که در منطقه ۹ شهر تهران افتتاح خواهد شد

شهر: شهردار منطقه ۹ درباره پروژه‌هایی که آماده بهره برداری هستند و ریل گذاری های انجام شده در این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره مهمترین پروژه های آماده بهره برداری در این منطقه گفت: یکی از شاخص ترین پروژه هایی که در پایان این دوره از مدیریت شهری افتتاح می شود مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر است. مجموعه ای با زیربنای ۹ هزار متر مربعی که با وجود اینکه حدود ۱۰ سال بود که ساخت آن آغاز شده بود اما پیشرفت کمی داشت. این پروژه تا ابتدای سال ۹۹  حدود ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در این مدت با حمایت شهردار تهران توانستیم آن را به مرحله افتتاح برسانیم. 

او با بیان اینکه چند برابر اعتبارات اولیه‌ای که شورا در سال ۹۹ برای این پروژه در نظر گرفته بود، جذب کردیم، افزود: در ابتدای ورود به شهرداری منطقه درخواست ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دادیم و شورا با ۱۰ میلیارد آن موافقت کرد اما در پایان سال ۹۹ حدود ۳۲ میلیارد تومان جذب اعتبار داشتیم؛ ۲۰ میلیارد به صورت متمرکز دریافت داشتیم و در اصلاح بودجه نیز حدود ۲ میلیارد برای ان در نظر گرفتیم. علاوه بر این در سال ۱۴۰۰ نیز قرارداد مشارکتی درباره این پروژه بسته شد و بخش خصوصی حدود ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد. 

به گفته موسوی سینماهای این پروژه به عنوان اولین سینماهای منطقه ۹ مهمترین بخش آن هستند که با کمک بخش خصوصی در حال تجهیز است و بخش خصوصی ۶ ماه فرصت دارد که سینما را تجهیز کند. با توجه به وجود چند سالن ورزشی در این مجموعه به سرانه های ورزشی منطقه افزوده می شود. این مجموعه همچنین دارای تالار پذیرایی، رستوران و استخر است. علاوه بر این سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده که روی بام این مجموعه و پرواز و نشستن هواپیما از آنجا قابل مشاهده است، کافی شاپ  پیاده سازی کند. 

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه پلازای هاشمی که یکی از زیباترین پلازاهای محلی تهران است که حال و هوای این بخش از محله را عوض کرده، از دیگر پروژه های قابل افتتاح منطقه است، ادامه داد: این پلازا در نقطه ای قرار گرفته که در گذشته فضای سبزی بود که آسیب های اجتماعی را خود داشت اکنون اما این فضای باز عمومی محل تجمع خانواده ها است و این مساله به ارتقای امنیت آن کمک کرده است.

او اضافه کرد: سه زمین چمن مصنوعی منطقه بهسازی شده که بهترین آن ورزشگاه شهید فراهانی  به عنوان یکی از ورزشگاهای بزرگ محدوده غرب تهران است.  همچنین پاتوق مخبر به عنوان قطعه زمینی متعلق به شهرداری که در انتهای کوچه ای قرار گرفته بود که پهنه جی داشت، امکان ساخت و ساز نداشت، تبدیل به محل تجمع معتادین شده بود و مردم از این موضوع ناراحت بودند، بهسازی شد و با بهسازی تبدیل به باغچه های کوچکی شده که مختص کشاورزی شهری است و مردم محله هر کدام در قطعه کوچکی از آن کشاورزی و گلکاری می کنند و دیگر مشکلات سابق در آن دیده نمی شود.

موسوی پروژه گالری خیابان را از دیگر پروژه ها برشمرد و  عنوان کرد: خیابان اجتماعی که سال گذشته افتتاح شد  دارای دیواره های بتنی در دو طرف خیابان است که آن را از پادگان جی جدا می کند. این دیواره ها  را با ایده ای تبدیل به یک گالری کردیم و در حال حاضر حدود ۱۰۰ اثر هنری در دیواره های آن کار شده و حال و هوای ویژه ای به این خیابان داده است.

شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: این کار در قالب یک مسابقه انجام شد و از برندگان طرح نیز در مراسم افتتاح تقدیر می شود. فاز سوم و نهایی این پروژه که موضوع نقاشی آن شهر ایرانی است باقی مانده است.

او گفت: مسیرهای دوچرخه نیز آماده شده  که رشد این مسیرها در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به گونه ای بود که نه تنها عقب ماندگی سالهای گذشته را جبران کرده بلکه در حال حاضر از برنامه مصوب نیز جلوتر هستیم. در واقع بخش قابل توجهی از رینگ دوچرخه در منطقه تکمیل شده است. 

موسوی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در منطقه ۹  ریل گذاری شده و باید در منطقه به واسطه تراکم و واحدهای کوچک مسکونی ادامه پیدا کند، اضافه کردن فضاهای عمومی است، توضیح داد: از جمله برنامه هایی که در آینده توسط مدیریت شهری می تواند ادامه پیدا کند این است که  محوطه حیاط پروژه کوثر و فضای سبز کوچک بلااستفاده  در کنار میدان میوه و تره بار منطقه می تواند با هم تجمیع شود.  این فضای سبز کوچک در توافق  با سازمان میادین تحویل گرفته شد و با  این تجمیع محوطه نسبتا بزرگی ایجاد می شود که می تواند تبدیل به پلازای کوثر شود.

همچنین برای فاز دوم پلازای هاشمی نیز می توان  خیابانی که در سمت دیگر این پلازا وجود دارد را آرام سازی و کتابخانه و فضای سبز کوچک نزدیک  آن را به پلازا متصل کرد.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 12221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =