۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 12224

شهردار تهران:

تعداد میادین میوه و تره بار به ۲۵۴ عدد افزایش یافت

شهروندان روزانه ۴ هزار تن ارزاق و مایحتاج خود را از میادین تهیه می کنند
تعداد میادین میوه و تره بار به ۲۵۴ عدد افزایش یافت

شهردار تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری تا دیروز جمعا ۵۳ بازار میوه و تره بار در تهران ساخته شده و ۵۱ میدان نوسازی شده و به این ترتیب تا امروز تهران ۲۵۴ میدان و بازار میوه و تره بار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران عصر امروز -سه شنبه 12 مرداد- در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران شامل یک میادین و هفت بازار میوه و تره بار گفت: میادین میوه و تره بار بخشی از بار  خانوارها را  به دوش می کشند و در این شرایط دشوار اقتصادی علاوه بر گسترش مناسب در سطح شهر به  اقتصاد خانوار نیز کمک می کنند.

او با اشاره به اصطلاح شهرهای ۲۰ دقیقه ای در شهرسازی و برنامه های شهری جهان، افزود: ملبورن یکی از این شهرها است، یعنی هر کالای مورد نیاز با طی مسیر ۲۰ دقیقه ای به صورت پیاده توسط یک شهروند قابل دسترس باشد.

حناچی با بیان اینکه هر چند در تهران چنین وضعیتی نداریم اما تلاش کردیم که به این وضعیت نزدیک شویم، ادامه داد: یکی از کاربری های مورد نیاز روزانه و هفتگی مردم، میادین میوه و تره بار است که با گسترش مناسب آن در شهر دیگر نیازی نیست که شهروندان، مسافت های طولانی را برای دسترسی به این خدمات طی کنند.

شهردار تهران اضافه کرد: میادین و بازار میوه و تره بار این خصیصه را دارد تا کالاها را با کیفیت معقول و قیمت مناسب در سطح شهر توزیع و کمک زیادی به تعادل بخشی در ارائه خدمات این حوزه کند.

او عنوان کرد: در دوره اخیر مدیریت شهری تا دیروز جمعا ۵۳ بازار میوه و تره بار در تهران ساخته شده و ۵۱ میادن هم نوسازی شده و به این ترتیب تا امروز تهران ۲۵۴ میدان و بازار میوه و تره بار در تهران فعال شده اند که این عدد به تعداد محلات شهر تهران و میانگین یک بازار در هر محله نزدیک شده است تا مردم مجبور به سفر های غیر ضروری نشوند.

حناچی گفت: علاوه بر کیفیت قابل قبول، اختلاف ۴۰ درصدی قیمت ها نسبت به محصولات مشابه یکی از جاذبه های میادین میوه و تره بار است. دولت هم سعی می‌کند ارزاق و کالاهای خود را از این طریق توزیع کند و این شبکه توزیع، پذیرفته شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه روزانه یک‌ میلیون نوبت خرید و تراکنش در بازارها و میادین میوه و تره بار تهران انجام می شود که نشان دهنده حجم استقبال شهروندان است، یادآور شد: شهروندان روزانه ۴ هزار تن ارزاق و مایحتاج خود را از میادین تهیه می کنند و میزان یارانه پنهان و شرایطی که برای قیمت مناسب آن فراهم می کنیم، حدود ۵۸۳ میلیارد تومان است.

او افزود: به عبارت دیگر سازمان میادین روزانه بیش از ۴ میلیارد به صورت غیر مستقیم به اقتصاد شهروندان و خانواده های تهرانی کمک می کند.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 12224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =