هزینه ۱۵ میلیاردی برای اجرای ۱۸ پروژه فرهنگی بزرگ

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: تلاش کردیم به وعده خود درباره افتتاح ۲ پروژه در هر ماه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، حجت الاسلام میثم امرودی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در آیین رونمایی از بخش های جدید باغ کتاب شامل پردیس تئاتر و موسیقی، سینمای تابستانی و آمفی تئاتر روباز و فروشگاه آنلاین کتاب و محصولات فرهنگی- شامگاه سه شنبه ۱۲ مرداد گفت: امروز همزمان با روز مبارک مباهله یک فضای آمفی تئاتر ۵۰۰ صندلی با صحنه گردان تئاتر که بعد از تئاتر حرفه ای تهران بزرگترین مرکز تئاتر تهران است، افتتاح و به مردم و هنرمندان شهر تهران هدیه می شود.
او افزود: همچنین امروز استودیوی رادیویی باغ کتاب و فضایی برای تمرینات تئاترهای حرفه ای افتتاح شد. این مجموعه دارای پارکینگ، کافی شاپ، اتاقهای گریم و تمام مجموعه های مورد نیاز این حوزه است.
رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: علاوه بر این فروشگاه آنلاین باغ کتاب با توجه به دوران کرونایی و نیاز مردم به این خدمات افتتاح شد و مردم می توانند علاوه بر تهیه کتاب به صورت میدانی، از طریق آنلاین هم نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

حجت‌الاسلام امرودی، اضافه کرد: مردم تهران در شرایط کرونایی به فضای باز فرهنگی نیاز دارند و بر همین اساس سالنی با ۶۰۰ صندلی و مانیتور و صدای  مناسب در فضای باز افتتاح شد و شهروندان می توانند تئاترهای حرفه ای، فیلم های سینمایی و برنامه ها و مسابقاتی که به صورت دسته جمعی اجرا می شود را در این مکان تماشا کنند.
 او عنوان کرد: این فضای اوقات فراغتی یکی از ویژگی های ممتازی است که در کنار اراضی عباس آباد و باغ کتاب احداث شده و همه این پروژه ها به صورت مشارکتی انجام شده است.
رییس سازمان فرهنگی هنری و هنری شهرداری تهران یادآور شد: سازمان فرهنگی و هنری در شرایط کرونایی با بدهی های زیادی مواجه و سینماها، مراکز موزه ای، نگارخانه ها، کلاسهای آموزشی و فرهنگسراهای سازمان تعطیل شد و در  واقع با یک فاجعه مواجه بودیم که خوشبختانه این مشکلات مدیریت شد.
او با بیان اینکه صفر تا صد این مجموعه ها در این دوره از مدیریت شهری انجام شد، گفت: از آنجا که شورای شهر تهران فقط دو سوم حقوق سالانه سازمان را به عنوان اعتبار تصویب کرد، همه این پروژه ها به صورت مشارکتی انجام شد. تنها برای سالن آمفی تئاتر ۶ میلیارد تومان هزینه شد.
حجت‌الاسلام امرودی افزود: سال گذشته قول دادیم که در هر ۱۵ روز یک پروژه افتتاح  کنیم و در حال حاضر ۱۸ پروژه ما ۱۵ میلیارد تومان هزینه در برداشته است که به صورت مشارکتی و پیش فروش خدمات انجام شد.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
کد خبر: 12229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =