مردم «خانه سلامت» شهرداری تهران را میشناسند

رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران فاصله بین جمعیت مردم و افرادی که از خدمات خانه های سلامت استفاده میکنند را زیاد دانست و راه حل کاهش آن را متنوع کردن برنامه های اداره کل سلامت مطرح کرد.

زینب نصیری رئیس اداره کل سلامت شهرداری تهران درباره خدمات ارائه شده در ایام کرونا توسط خانه های سلامت گفت: با وجود فراگیری ویروس کرونا و تعطیلی سرا های محله، خانه های سلامت دایر بوده و خدمات  ارائه میکردند. البته اقدامات حوزه  اداره کل سلامت از جنس اقدامات درمانی نیست و بیشتر در حوزه  پیشگیری است.

او در ادامه افزود: خانه های سلامت، یک روز تعطیل نبودند. و به صورت مجازی و حضوری خدمات ارائه میدهند. فعالیت خانه های سلامت به دو بخش تقسیم میشود، در فاز اول بحث مشارکت با دستگاه های ذی ربط را داشتیم که ۲۴۱ خانه سلامت در طرح غربالگری در ۶ ماه اول کرونا با مردم در ارتباط بودند. در فاز دوم و اجرای طرح شهید سلیمانی که تا امروز  ادامه دارد، بحث رد یابی بیماران کرونایی و بیمار یابی زود رس و تست کویید مطرح است که ۸۵ خانه سلامت ما  در این بخش فعال هستند.

نصیری درباره وظیفه خانه های سلامت در بخش واکسیناسیون گفت: در بحث واکسیناسیون به دلیل شرایط استانداردی که واکسیناسیون نیاز دارد. ساختمان های سرای محله و خانه های سلامت مناسب واکسیناسیون نبودند. اما سوله های مدیریت بحران و سالن های ورزشی و بوستان های بزرگ شهر تهران را به واکسیناسیون اختصاص دادیم.

 نصیری درباره خدمات مستقیم ارائه شده درخانه های سلامت گفت : به غیر از بحث آموزش، یکی از طرح های مهم طرح «سلامت یار» بود که از ابتدای کرونا شروع شد و سه گروه ریسک بالا مثل افراد سالمند، معلول و دیابتی، دائم از طریق تلفن وضعیت سلامت آنها را پایش میکردیم. امروز با توجه به نیاز های این افراد در بخش های مختلف مانند دسترسی به الکل و ماسک، با استفاده از خیرین محله و شورای یاری های خدمات مختلفی به این افراد ارائه میشود.

 نصیری میزان رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده توسط  اداره کل سلامت در ایام کرونا را این گونه توصیف کرد: مردم خانه های سلامت را خوب میشناسند، اما جمعیت مردم با تعداد افرادی که در خانه های سلامت ثبت نام کرده اند و از خدمات سراهای محله استفاده میکنند، فاصله زیادی دارد. اداره کل سلامت شهردار تهران با تنوع بخشی به برنامه ها خود باید بتواند گروه های مختلف مردم را در این بخش سهیم کند.

همچنین زینب نصیری رئیس اداره کل سلامت درباره راه اندازی سامانه « محله من» که با همکاری ستاد مدیریت محله انجام شد، گفت: راه اندازی این سامانه بستری برای معاونت اجتماعی و فرهنگی فراهم کرد،تا فعالیت های اجتماعی شهرداری تهران را در بخش های کوچک محور محله ایی انجام دهد.

نصیری افزود: در بخش «شورای سلامت» ناحیه ها که به ریاست شهرداران ناحیه انجام می‌شد، از این پس شهرداران موظف اند موضوعاتی را برسی و تصویب کنند که مردم محله آن را در این سامانه ثبت کرده اند ، بنابرین نیاز های سلامت محله بر اساس نظرات آنها برسی و انجام میشود.

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 12246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =