اماکن فرهنگی و سینماها با اعمال سیاست های جدید می تواند بازگشایی شود

شهر: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بر این باور است که مردم و مدیران باید چگونه زندگی کردن با پدیده کرونا را بیاموزند و با اعمال سیاست های جدید و این نگاه می توانند به بازگشایی اماکن فرهنگی و سینماها اقدام کنند.

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره بازگشایی اماکن فرهنگی همچون سینماها با توجه به افزایش بیماران کرونایی در روزهای اخیر گفت: کرونا پدیده ای است که تا امروز نزدیک به ۹ ماه از جهانی شدن آن می گذرد و این پدیده ای نیست که به راحتی از دستور کار زندگی مردم خارج شود و شاید بتوان به عنوان یکی از مهم ترین اتفاق های قرن از آن یاد کرد.

او با اشاره به اینکه در صد سال گذشته با چنین پدیده ای هیچ گاه روبرو نبوده ایم، بیان کرد: این پدیده بسیار بزرگ و جهانی است و حداقل امروز بر اساس یافته ها بیش از ۲۰۰ کشور جهان را در برگرفته و نزدیک به چهار میلیون نفر مبتلا شده اند و حجم عظیمی از مردم درگذشته اند. در کشور ما از زمان ورود کرونا روزانه ۷۰ تا ۸۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

حق شناس می گوید: با این رویکرد باید با این پدیده به عنوان یک واقعیت برخورد کرد و به عبارتی باید چگونگی زندگی کردن در کنار واقعیتی به اسم کرونا را یاد بگیریم. طبیعی است که وقتی این امر در دستور کار قرار گرفت همه مدیران جامعه، شهر، شهروندان و سرپرستان خانوار و تمام انسان هایی که در جامعه زندگی می کنند باید در درجه اول نسبت به این پدیده شناخت کامل داشته باشند و همه خطرات آن را بدانند و در عین حال چگونگی حفاظت از خود، خانواده، شهر و جامعه را یاد بگیرند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: کرونا باید با کمترین آسیب اختلالی در زندگی روزمره ایجاد نکند. نمی توانیم با پدیدار شدن کرونا فرهنگ را تعطیل کنیم و مراودات اجتماعی که انسان ها بر اساس آن شکل گرفتند یا اقتصاد را تعطیل کرد. باید راهکار مناسب را پیدا کرد و در این راه مردمان و ملت هایی برنده هستند که بتوانند بیشترین شناخت را از این پدیده داشته باشند و هوشمندانه بتوانند در کنار این پدیده این مدیریت را داشته باشند که با کمترین آسیب بیشترین فرصت را برای جامعه فراهم کنند.

او ادامه داد: کرونا اکنون مانند لیوانی است که هم نیمه پرو هم نیمه خالی دارد و اگر بخواهیم به نیمه خالی به این لیوان نگاه کنیم قطعا روزگار سختی خواهیم داشت اما اگر بخواهیم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم می توانی به عنوان یک فرصت هم به آن نگاه کنیم. این پدیده  فرصت هایی را برای محیط زیست و هوای سالم آفریده و باید به این فرصت ها هم توجه شود.

حق شناس بیان کرد: در عین حال باید فضاهای موجود در شهر و کشور را با این اپیدمی یا پاندمی آماده کنیم. شاید فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و یادگرفتن اینکه انسان ها در این پدیده هم بتوانند از خود محافظت کنند و هم به دیگران آسیب نزنند، مهم ترین پیام است.

او گفت: اماکن فرهنگی و سینماها نیز با این سیاست ها می توانند بازگشایی شوند.

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 1228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =