تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی منطقه ۱۳

شهر: آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی منطقه ۱۳ با حضور جمعی از مدیران و عزاداران حسینی این منطقه در فلکه دوم نیروی هوایی برگزار شد.

مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: در این مراسم تعویض پرچم، قدردانی از پیرغلامان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شروع ایام عزاداری امام حسین (ع) با همراهی مردم و هیئات مذهبی انجام شد.

او افزود: هدف اصلی ما این است که این حرکت و مراسمات را به سمت مردم محوری و استفاده بهینه از ظرفیت های شهروندی و مشارکت آنها پیش ببریم.

در برنامه امروز از اقشار مختلف شهروندان منطقه ۱۳ دعوت شده، عنوان کرد: منطقه ۱۳ بیش از ۱۳۰ هیأت مذهبی دارد و در هر ناحیه حدود ۴۰ تکیه، موکب و هیات فعالیت می کنند. با یک هدف گذاری مشخص تلاش کردیم که محوریت مراسمات محرم در اختیار مردم باشد و مشارکت عمومی صورت بگیرد و شهرداری نقش حمایتی و لجستیکی ایفا کند تا مراسم و عزاداری هایی که هزاران سال به صورت مردمی برگزار شده ، جنبه دولتی پیدا نکند.

به گفته شکری برنامه ریزی های مناسبی برای ماه محرم با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی و هیات های مذهبی منطقه ۱۳ انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۳ تاکید کرد: شهرداری منطقه تمام توان خود را خواهد گذاشت که مراسمات محرم با کیفیت برگزار و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب رعایت همه جوانب و مسائل بهداشتی در آن انجام شود باشد تا همه افراد با سلامت از این مجالس خارج شوند.

در پایان این مراسم پرچم گنبد حرم حضرت اباعبدالله (ع) که چند روزی در منطقه ۱۳ مهمان است، با حضور جمعی از شهروندان این منطقه در فلکه دوم نیروی هوایی به اهتزاز درآمد.

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 12355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =