به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سه شنبه-۱۹ مرداد ۱۴۰۰- در جریان سومین جلسه شورای شهر به ارائه گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل پرداخت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه نواقصی در حوزه تجهیزات مترو داریم گفت: تلاش کردیم تا اقدامات لازم برای تامین تجهیزات صورت گیرد.
او در تشریح شرایط متروی تهران در شرایط کرونایی گفت: علیرغم شیوع کرونا و کمبود واگن های مترو از حداکثر ظرفیت قطارها استفاده شده و سرفاصله حرکت مترو کاهش یافته است. سرفاصله حرکت مترو برای دو میلیون مسافر در نظر گرفته شده بود و آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطارها بیشتر شد.
مناف هاشمی یادآور شد: در حالی سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه، در خط ۲ از ۵ دقیقه به ۳ دقیقه، در خط ۳ از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه، در خط ۴ از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه، در خط ۵ هم از ۵ دقیقه به سه و نیم دقیقه و خط ۶ از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است که البته ایدهال ما نیست.
او در بخش دیگری از گزارش خود به تعمیرات اساسی ۳۱ رام قطار اشاره داشت و گفت: اعزام قطارها در شرایط کرونا ۲۸ درصد بیشتر شد ولی در اتوبوسرانی شرایط متفاوت است چرا که در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان ۱۳ سال است و باید هر ساله هزار دستگاه اتوبوس طی ۱۰ سال گذشته باید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه میشد که یا دولت این اتوبوس ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره قیمت اتوبوس نیز عنوان کرد: در بیشتر نقاط دنیا قیمت واقعی بلیت را یک سوم را شهروندان و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری میپردازد که در کشور ما یک سوم دولت را نتوانستیم اخذ کنیم. به علاوه در سهم مردم نیز بخشی را دولت و بخشی را شهرداری باید پرداخت کند که دولت اقدامات لازم را انجام نداده و سهم واقعی یک سوم مردم هم پرداخت نشده است.
هاشمی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است، بیان کرد: این اتوبوسها فایدهای ندارد و نه فعالیت آن ها برای راننده اقتصادی است و هم اینکه استفاده از آن ها آلودگی هوا را به همراه دارد.
نظر شما