۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 12396

در آستانه ماه محرم

پیام الزام شهرداران و عوامل شهرداری در مناطق ۲۲گانه چه بود؟

تشریح همه اقدامات شهرداری برای برگزاری با شکوه عزای سالار شهیدان
پیام الزام شهرداران و عوامل شهرداری در مناطق ۲۲گانه چه بود؟

شهر: مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران علت آماده باش عوامل شهرداری و ماجرای پیام الزام شهرداران و عوامل شهرداری در مناطق ۲۲گانه را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال گذشته برگزاری مراسم عزای سالار شهیدان امام حسین (ع) تحت تاثیر اپیدمی کرونا است.

از این رو شهرداری تمهیداتی جهت حفظ هر چه بیشتر عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) اندیشید.

اصغر عطایی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با شهر اقدامات حوزه خدمات شهری شهرداری تهران را تشریح و تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا به هیئت ها و حسینیه ها تاکید کرد که باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: شهرداری امسال به صورت ویژه نسبت به آماده سازی و سیاه پوش کردن شهر اقدام کرد. احتمال کاهش ایستگاه های صلواتی و دسته های عزاداری وجود داشت به همین دلیل شهرداری اقدامات در آماده سازی شهر را افزایش داد تا حال و هوای شهر محرمی باشد و از تمام المان ها در جهت تحقق این هدف استفاده کرد.

بوستان ها، زمین های چمن و سوله های ورزشی در اختیار عزاداران حسین (ع)

ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد که امسال، عزاداری در فضاهای سربسته صورت نگیرد. اصغر عطایی با اشاره به این موضوع، افزود: شهرداری فضاهای باز بسیاری را در اختیار عزاداران حسینی قرار داد. ضمن سیاه پوش کردن ۱۳۰۰ بوستان تهران بیش از ۶۰ بوستان که فضاهای قابل توجهی داشت، در اختیار هیئت ها قرار دادن تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری بپردازند.

او افزود: عوامل شهرداری بر اطراف، نور، پاکیزگی سرویس های بهداشتی و... این بوستان ها نظارت داشتند تا مشکلی برای عزاداران سالار شهیدان به وجود نیاید. از سوی دیگر تعدادی از سوله های ورزشی شهرداری مفروش شده و در اختیار حسینیه ها قرار داده شد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: این سوله ها به دستگاه های تهویه هوا مجهز بوده و در طول عزاداری پنجره های آن نیز باز هستند و فاصله گذاری در آن رعایت می شود. البته برخی از زمین های چمن شهرداری که فضاهای باز هستند نیز آماده و در اختیار هیئت ها قرار گرفته است.

آماده باش عوامل شهرداری

او با اشاره به این که از دیروز بعد از ظهر آماده باش کامل در حوزه خدمات شهری و خدمات اجرایی در مناطق ۲۲ گانه اعلام شد، گفت: تمام مسئولان مناطق (شهرداران و دیگر عوامل آن، عوامل پیمانکاری و پاکبان ها) با وجود اعلام شرایط آب و هوایی خاص و ورزش باد، احتمال داشت داربست ها دچار مخاطره شوند، تمام عوامل حوزه خدمات شهری شهرداری در حال آماده باش قرار گرفتند تا مخاطره ای شهروندان و عزاداران حسینی (ع) را تهدید نکند. ضمن آن که شهرداری کارتن پلاست هایی را در اختیار اکثر حسینیه ها و تکیه ها قرار داد تا پراکنده شدن و ریختن به انهار ظروف یکبار مصرف جلوگیری شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که از دیروز تا فردا همه با همین شدت سرکار حضور دارند، تاکید کرد: مسئولان و نیروها اجرایی همه حضور دارند و پاکسازی محله ها به ویژه اطراف حسینیه و هیئت ها به سرعت انجام می شود. شرایط نظافتی در شهر تاکنون کاملا قابل قبول بوده است. تلاش کردیم که شهر را تمیز نگه داریم تا شهروندان به راحتی و بدون دغدغه به عزاداری خود بپردازند.

ایمن سازی هیئت ها توسط آتش نشانی

او به خدمات آتش نشانی نیز اشاره کرده و گفت: از روزهای قبل سازمان آتش نشانی برنامه ای در دستور کار خود قرارداد. طبق این برنامه آتش نشانی اطراف حسینیه ها و تکیه هایی که سال های قبل سابقه برگزاری مراسم حسینی (ع) داشتند، را بازدید و پیاده راه ها، جای برپایی حسینیه ها و داربست ها را از لحاظ ایمنی کنترل کرد.

او ادامه داد: اگر مشکلی بود با نواحی شهرداری هماهنگ شد تا در جهت رفع آن اقدام کنند. ضمن آن که اطراف هیئت ها و تکیه های بزرگ که جمعیتی بودند آتش نشانی آماده بودند و تا سوم امام حسین (ع) آماده باش خواهند بود تا مشکلی رخ ندهد. از سوی دیگر قبل از محرم و شروع عزاداری ها ایمن سازی توسط سازمان آتش نشانی به مسئولان هیئت های بزرگ نیز آموزش داده شد.

اصغر عطایی در پایان تاکید کرد: شهرداری پیامی به تمام مناطق ۲۲ گانه داده و تمام عوامل اجرایی و خدمات شهری، ترافیک، عمران و شهردار مناطق ملزم به حضور در محل فعالیت خود در دهه اول محرم به ویژه مراسم تاسوعا و عاشورا شدند. این آمادگی برای فضای خوب و امن برای عزاداران حسینی (ع) است که تا سوم سالار شهیدان ادامه خواهد داشت.

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 12396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =