شهرداری تهران برای ورود به ماه محرم نمره قابل قبول گرفت

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، اقدامات شهرداری تهران برای ایام محرم را به نسبت سال گذشته قابل قبول دانست و از کمک ۱ میلیون تومانی مرکز فعالیت های دینی به مساجد شهر تهران خبر داد.

حجت الاسلام صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر سیاه پوش کردن دیوار بیرونی مساجد را هدف اصلی این مرکز برای آمادگی مساجد برای ورود به ماه محرم امسال دانست و افزود: سال گذشته و با توجه به همه گیری ویروس کرونا و عدم برگزاری هیات مذهبی، این ایراد به شهرداری تهران وارد شد که اقدامات شهرداری مناسب ایام محرم نبوده و شهر حس و حال محرم را مانند سال های گذشته نداشته است. اما امسال با برنامه ریزی منسجم توانستیم فعالیت های خود را هم دربخش سیاه پوش کردن شهر و هم در بخش واگذاری مراکز عزاداری به هیات های مذهبی، به نحوی که شایسته این ایام باشد انجام دهیم.

صادق زاده حضور پر شور مردم را مهم دانست و افزود: سال گذشته ما تصور نمیکردیم که هیات های مذهبی میدان را خالی بگذارند، ولی  امسال سیاه پوشی شهر بدون حضور پر رنگ هیات های مذهبی برعهده شهرداری تهران قرار گرفت.

او تشریح کرد: مسئولیت سیاه پوشی شهر تهران بیشتر بر عهده سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود البته در اختیار گذاشتن بوستان های شهر برای برگزاری مراسم عزا و پارچه های سیاه از طریق معاونت اجتماعی و فرهنگی صورت گرفت.

صادق زاده فعالیت های شهرداری برای محرم امسال را گسترده تر از سال گذشته دانست و گفت: حس و حال محرم در سطح شهر کاملا با این ایام همخوانی دارد و اقدامات شهرداری تهران در سطح شهر مشهود است لازم به ذکر است که بیشتر امکانات موجود شهرداری تهران برای این ایام در اختیار سازمان های ذیربط قرار گرفت.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران از کمک ۱ میلیون تومانی به مساجد خبر داد و افزود: در شهر تهران بیش از ۲۰۰۰ مسجد وجود دارد و ما با توجه به اینکه مشارکت مردم در ایام کرونا کم شد و میزان درامد مساجد هم کاهش یافته بود، تصمیم گرفتیم با توجه به اعتباراتی که در اختیارمان بود، ۱ میلون تومان برای سیاه پوش کردن دیوار بیرونی به مساجد کمک کنیم. همچنین ۲ میلیون تومان بن در مراسم عطر سیب که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده بود به هیات های مذهبی اهدا شد.

او همچنین اعتبارات در نظر گرفته شده برای مساجد را محدود دانست و گفت: اگر این تمهیدات  بیشتر بود، فعالیت ما برای ایام محرم گسترده تر میشد و اقدامات بهتری برای مساجد میتوانستیم انجام دهیم.

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 12433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =