برپایی مجالس عزاداری در چارچوب ضوابط بهداشتی در منطقه ۱۵

عزای حسینی راهی برای نشان دادن ارادت مردم این سرزمین به سرور و سالار شهیدان بوده و امسال در بحران کرونا؛ اقامه شعائر حسینی در چارچوب ضوابط بهداشتی و سلامت عزاداران حسینی یک آزمون است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی به شهروندان گفت:  با توجه به شرایط حساس کنونی جامعه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، بیشتر برنامه های این ایام به صورت مجازی در حال برگزاری است و سایر برنامه ها نیز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز  انجام می شود و سلامت شهروندان در اولویت صاحبان هیات و مجالس عزا قرار دارد.

او در ادامه به تشریح ویژه برنامه های این ایام پرداخت و گفت: برگزاری مسابقات مجازی عکس، کتاب، پوستر، پادکست، کلیپ، مقاله، مداحی، شعر، داستان کوتاه، نقاشی دلنوشته و  ...  با عنوان «آیینه عاشورا»، آشنایی با مفاهیم و رسومات ماه محرم و صفر در کشورهای اسلامی به شهروندان با عنوان «تصویر عاشورا در جهان اسلام»، برگزاری نشست های مجازی عاشورایی با موضوع اجرای تریبون های سخنرانی مذهبی به صورت مجازی از روایات محرم، برپایی ایستگاه های سلامت و اجرای مداحی سیار در نواحی با عنوان «نواهای عاشورایی»، از جمله این برنامه هاست.

محمدی اضافه کرد: سیاه پوشی و فضاسازی متناسب شهر با عنوان  «با یاد تو شهر جان گرفته»،   برپایی مراسم تعزیه خوانی و مستندسازی و ساخت کلیپ و تبلیغات در فضای مجازی، برگزاری برنامه کوچه های حسینی «چهارپایه خوانی» با موضوع مداحی و سخنرانی در معابرپرتردد خودرویی، برگزاری نمایشگاه کتاب شور حسینی عقلانیت حسینی با موضوع کتاب های عاشورایی و دینی در فضای باز و توزیع اقلام فرهنگی عاشورایی از دیگر برنامه های این ایام است.

او به برنامه های محله ها اشاره کرد و گفت: توزیع کارتن پلاست در مساجد و هیئات مذهبی، اهتزاز پرچم مزین به نام مبارک اباعبدالله الحسین (ع) بر فراز مقبره الشهدا ها، پخت و توزیع غذای گرم، بسته های گوشت قربانی، مرغ، لباس کودک میان خانواده های کم برخوردار، تحویل و نصب پرچم متبرک به نام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بر سر درب منازل خانواده‌های معظم شهدا، توزیع هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و هزار عدد ماسک میان مساجد و هیئات مذهبی از جمله این اقدامات است.

محمدی افزود: بوستان پردیس بانوان نیز با ویژه برنامه "زیر آسمان روضه" تا ۳۱ مرداد از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان بانوان عزادار حسینی است.

او ادامه داد: به شهرداران نواحی تاکید شده است ضمن برپایی اقامه عزا، لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار آنها قرار بگیرد و در این ایام نگهداشت شهر با جدیت بیشتر انجام شود.

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 12464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =