۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 12485

قول رییس جمهوری به شهردار منتخب تهران

دولت منابع لازم حوزه حمل و نقل را در اختیار شهرداری قرار می دهد
قول رییس جمهوری به شهردار منتخب تهران

شهر: عضو شورای شهر تهران گفت: رئیس جمهور به شهردار منتخب شورای شهر ششم قول داده که حتما در حوزه حمل و نقل شهر تهران کمک خواهد کرد. یکی از دلایلی که شورای ششم به شهردار منتخب رای اعتماد داد نیز این مساله بود.

به گزراش خبرنگار شهر، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران پس از بازدید از ایستگاه‌های مترو شهید رضایی و توحید، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ابتدا باید دستمریزاد گفت به معاونت حمل و نقل و ترافیک که در یک سال گذشته فعال بودند.

او با اشاره به اتوبوسرانی در تهران افزود: یکی از بال های اصلی حمل و نقل عمومی در تهران سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی است و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود. البته بخش عمده تامین هزینه اتوبوس در کلانشهرها و شهرهای کشور به عهده دولت و وزارت کشور است و سهم شهرداری ها حدود ۱۲.۵ تا ۱۳درصد است. متاسفانه در ۱۰ سال گذشته دولت ها به این تعهد خود عمل نکردند و بار اصلی نوسازی اتوبوسرانی به ویژه در تهران به عهده شهرداری تهران بوده است. توسعه و مدیریت اتوبوسرانی حتما در دستور کار مدیریت ششم شهری تهران است.

ناصر امانی با بیان این که مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک گزارش مناسبی به شورای شهر تهران ارائه کرد، اضافه کرد: طبق این برنامه در آستانه مهر که احتمالا مدارس باز می شوند، ظرفیت اتوبوسرانی تا سقف ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران فعال خواهد شد. این اتوبوس ها تعمیر و در تهران فعال خواهند شد. از سوی دیگر مذاکراتی برای خرید اتوبوس های نو انجام شده است. مشکل اصلی شهرداری در زمینه نوسازی اتوبوس، تامین منابع مالی است. اگر در این مدت از حوزه حمل و نقل حمایت و حداقل منابع مالی آن تامین می شد، با تنگنای فعلی در اتوبوسرانی مواجه نبودیم.

این عضو شورای شهر تهران افزود: این قول را می دهیم که در شورای شهر تهران توان خود را بر توسعه حمل و نقل عمومی متمرکز می کنیم تا شهر تهران در این زمینه به حداقل استانداردها برسد.

او در پاسخ به این سوال که آیا دولت مدیریت شهری را حمایت خواهد کرد؟ گفت: آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری به شهردار منتخب شورای شهر تهران قول داده که حتما کمک خواهد کرد. یکی از دلایلی که شورای ششم به شهردار منتخب رای اعتماد دادند این بود که شهردار گفت رئیس جمهوری قول حمایت از ایشان را داده است و منابع لازم را به ویژه در حوزه حمل و نقل شهر تهران در اختیار قرار خواهیم داد.

۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 12485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =