امیدواریم که دولت سیزدهم بتواند رضایت مردم را به دست آورد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آستانه هفته دولت هستیم. این هفته را به همه خادمان ملت به ویژه دولت سیزدهم تبریک عرض می کنم که انشاءالله وضعیت مشخص خواهد شد و مسئولین دولت امروز و فردا کار خود را آغاز خواهند کرد. امیدواریم که دولت مردمی بتواند رضایت مردم را به دست آورد.

به گزارش شهر، پرویز سروری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سه شنبه- ۲ شهریور ۱۴۰۰- در ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در سخنان مقدماتی خود ضمن گرامی ‎داشت حضور تعدادی از خانواده شهدای مدافع سلامت شهرداری توضیحاتی پیرامون غیبت مهدی چمران گفت: در جلسه گذشته کسالتی برای آقای چمران به ‎وجود آمد که ما را از فیض حضور ایشان در این جلسه محروم کرد و انشالله به زودی در خدمت ایشان خواهیم بود.

او ادامه داد: ما در مطلع هفته دولت هستیم و این هفته را خدمت همه خادمان ملت به ویژه دولت جدید تبریک عرض می‎کنم. اما آنچه که در هفته دولت مهم است، گریز از تشریفات و تعارفات و پرداختن به این موضوع است که هفته دولت باید یک فرهنگی را به مسئولین منتقل کند.

یعنی آنچه که امام امت فرمودند: «مردم ولی ‎نعمت مسئولین هستند و مسئولین خادم و نوکر مردم هستند» تا زمانی که این قاعده برقرار است، انقلاب اسلامی بر مدار ارزش های خود حرکت می‎کند. اما اگر زمانی ببینیم که مسئولین، ولی ‎نعمت مردم شدند و احساس می‎کنند مردم خادم و نوکر ایشان هستند و قرار است که همه فرصت‎ ها در اختیار عده ‎ای قرار بگیرد و تفکر اشرافی‎گری ایجاد شود، این حتما فاصله گرفتن از ارزش ‎های اتقلاب اسلامی است.

نائب رییس ششمین دوره شورای شهر تهران ادامه داد: برای همین مردم به دولت مردمی رای دادند که این قاعده را برگرداند. چرا که مسئولین باید خادم و نوکر ملت باشند و مردم باید ولی‎ نعمت مردم باشند. نمی‎شود که مردم ولی نعمت باشند اما نوکران در رفاه و آسایش و اشرافیت و موضع تکبر و فخر فروشی باشند. این امکان پذیر نیست.

او افزود: ما باید قاعده ‎ای را که انقلاب اسلامی برقرار کرده را بر سر جایش بنشانیم و این احساس که فواصل جدی میان طبقات اجتماعی به وجود می‎آید را از بین ببریم و به همین دلیل ما برای دولت جدید آرزوی توفیق داریم و امیدواریم که همین خط مشی و رفتار را در عملکرد مسئولین مشاهده کنیم. این سخن صریح حضرت امام است.

همچنین سروری با اشاره به اینکه چهارم شهریور روز کارمند است، این روز را به تمام کارمندان به ویژه کارمندان شهرداری تبریک گفت و بیان کرد: که امیدوارم در این دوره جدید شاهد موفقیت کارمندان شهرداری در ارائه خدمات به مردم باشیم و هم انشاءالله مسئولین بتوانند مشکلات و نیازهای کارمندان شهرداری را برطرف کنند.

او همچنین با اشاره به اینکه اول شهریور روز تولد حکیم نابغه بوعلی سینا و روز پزشک بود، گفت: ما این روز را امسال جدی‎تر می ‏بینیم چون شاهد جان ‎فشانی‎های جامعه سلامت کشور برای مبارزه با هیولای هشت‎ سر کرونا هستیم. مدافعین سلامتی که سینه ‏سپر کرده و خود را به دریای خطر می‎زنند تا مردم را از خطر کرونا محفوظ بدارند.

لذا ما جدا از این جامعه فداکار و ایثارگر که هم در دفاع مقدس نقش‎آفرینی کردند و هم در این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون آمدند. شهدای بسیاری را در مواجه با این بیماری بسیار مرموز از دست دادیم و این شهدا ستاره ‎های درخشان آسمان ارزش ‎های اتقلاب اسلامی هستند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور خانواده شهدای مدافع سلامت متذکر شد: ما خیلی خوشحالیم که در شهرداری تهران، چنین انسان‎های شریف و نازنینی وجود دارند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا این ویروس منحوس جان شهروندان ایرانی را نگیرد. لذا سه خانواده این عزیزان را دعوت کردیم تا از ایشان قدردانی کنیم و امیدواریم که به زودی با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، روند مبارزه جدی ‎تر شود.

او خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تلاش‎های زیادی در این زمینه صورت گرفته و ما باید از کسانی که در این زمینه حرکت می‎کنند تشکر کنیم. اما باید بپذیریم که دچار کاستی‎ هایی هستیم. مانند اینکه مردم ما در صف ‌های طولانی برای واکسن بایستند زیبنده و در شان ملت ایران نیست. امیدواریم که در دوره جدید و شهرداری که کار خود را آغاز خواهد کرد اولین اقدامش اولویت دادن به این موضوع باشد و انشاءالله با یک هم‏ افزایی گسترده، شاهد اقدامات موثرتری نسبت به گذشته در پیشگیری و درمان در مواجهه با این بیماری باشیم.

پرویز سروری در ادامه سخنان خود به واقعه عجیب و شگفت‎ انگیزی  که به علت موضوعات شایع در کشور نادیده انگاشته شده است پرداخت و گفت: در واقع همسایه ما افغانستان امروز با یک واقعه عجیب و غریبی مواجه است. آمریکایی که با ائتلاف سراسری اروپا را تجهیز کردند و به افغانستان حمله کردند و بیست سال حضور داشتند، دولت را به همان کسانی دادند که بیرونشان کردند.

او ادامه داد: این بسیار عجیب است که یک گروه بی ارتش، در مقابل قدرتمندترین ارتش دنیا و همه ارتش ‎های دنیا بایستد و پس از بیست سال قدرت را از ایشان بگیرد و این‎هایی که 20 سال ارتش افغانستان را تجهیز کردند و ثروت ملی افغانستان را به آمریکا بردند و سلاح‏ های خود را به افغانستانی‎ها دادند و آنان را آموزش دادند، امروز این ارتش مجهز و آموزش دیده، 10 روز در برابر یک گروه تروریستی یا غیر تروریستی مقاومت نکرد و این فضاحت به بار آمد و امروز آمریکایی‎ها از همان گروهی ضرب العجل می‎گیرند که بیست سال مدعی بودند که ریشه‎کنش کردند. این نشان می‎دهد که آن‎ هایی که به دشمن تکیه می‎کنند بدانند که سرنوشتی جز کسانی که از هواپیما آویزان می‎شوند تا فرار کنند نخواهند داشت.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مقاومت را جدی بگیریم عنوان کرد: فرهنگی که ارتش سراسر مسلح افغانستان را تحت عنوان یک گروه چند هزار نفره زمین زده است. گروهی که در لبنان ارتش پنجم دنیا را بارها مجبور به اعتراف به شکست کرده. این‎ها نشان می‎دهد که تکیه کردن و امیدوار بودن به حمایت ‎های کشور یاغی و متجاوزی مثل آمریکا جز اتلاف وقت و سرمایه چیزی نخواهد داشت.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 12552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =