سفر به عراق مشروط به تمایل کشور عراق و بررسی های ستاد ملی کرونا خواهد بود

شهر: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما فکر می کنیم امسال با اجرای طرح واکسیناسیون، کسانی که مراحل واکسیناسیون آن ها انجام شده، اعم از نیروهای خدماتی و مردم اعزام آن ها به صورت محدود با توجه به تمایل دولت عراق و هماهنگی ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد. اما اگر ستاد ملی کرونا با توجه به دستور های تخصصی مخالف این سفر باشد، حتما این سفر انجام نخواهد شد.

به گزارش شهر پرویز سروری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سه شنبه- ۲ شهریور ۱۴۰۰- در ششمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه جلساتی که با معاونین شهرداری تهران داشتیم امروز گزارش عملکرد معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ارائه شد و نمایندگان سوالات خود را پرسیدند. البته با حضور آقای جاوید، سرپرست شهردار تهران این فرصت پیش آمد که از مطالب آقای جاوید نیز در این جلسه استفاده کنیم.

او ادامه داد: سه دستور دیگر امروز ارائه شد که  با پیشنهاد نمایندگان مقرر شد که روز یکشنبه بعد از انتخاب کمیسیون ها  انتخاب رئیس کمیسیون ها نیز به سرانجام برسد.

سروری در خصوص وضعیت سلامتی آقای چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: جلسه گذشته کسالتی برای آقای چمران پیش آمد و ایشان تمایل داشتند که در منزل استراحت داشته باشند که به ایشان توصیه شد که روند درمانیشان در بیمارستان ادامه پیدا کند. بر اساس اطلاعات بنده، تصمیم کادر پزشکی بر این بود که جهت اطمینان بیشتر  یک چکاب انجام شود. انشاءالله امروز ایشان پس از چکاب به منزل بازخواهند گشت.

او در پاسخ به سوال اعزام نیروهای خدماتی به کربلا گفت: احساس می کنیم امسال با اجرای طرح واکسیناسیون زمینه برای حضور به صورت محدود وجود دارد. جلسات ادامه دارد و ما فکر می کنیم کسانی که مراحل واکسیناسیون آن ها انجام شده است اعم از نیروهای خدماتی و مردم به صورت محدود با هماهنگی دولت عراق اعزام شوند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به شروع پیک های متعدد و وجود ویروس کرونا در کشور عراق آیا سفر به عراق ضرورت دارد اینگونه گفت: بررسی مسئله اعزام با هماهنگی ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد و اگر ستاد ملی کرونا با توجه به دستور های تخصصی و پزشکی مخالف این سفر باشند، حتما این سفر انجام نخواهد شد.

 او اضافه کرد: این بررسی ها در مراحل مقدماتی است و تمایل دولت عراق به انجام این سفر و همچنین بررسی ها ستاد ملی کرونا برای انجام این سفر لازم و ضروری است.

سروری بیان کرد: انتخاب کمیسیون ها به صورت معمول به این صورت است که ترکیب بندی پیشنهادی از طرف رئیس شورا اعلام می شد و نمایندگان نظرات خود را اعلام می کردند و براساس آن نظرات، ترکیب بندی شکل می گرفت. آقای چمران این کار را انجام دادند و قرار بود که در این جلسه پیشنهاد ترکیب بندی آقای چمران به نظر نمایندگان برسد. چون برای ایشان کسالت پیش آمد، امکان هماهنگی این ترکیب بندی با ایشان ممکن نبود، البته امکان انجام این کار بود اما اینگونه شد که صبر کنیم و ترکیب بندی ایشان را دریافت کنیم. این موضوع را در جلسه یکشنبه بررسی خواهیم کرد که بتوانیم در جلسه چهارشنبه زودتر نتیجه گیری کنیم.

او درباره برگزاری جلسات هم اندیشیی عنوان کرد:  بررسی بحث های فنی در جلسات رسمی کمی مشکل است که در جلسات هم اندیشی این بحث های فنی بررسی خواهد شد و جمع بندی آن به جلسات رسمی شورا خواهد رسید.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 12562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =