توضیحات حقوقدان شورا درباره اختلاف نظرها پیرامون مصوبات

اگر مصوبه شورا مغایرتی با قوانین فرادست داشته باشد هیات تطبیق می‌تواند آن را تایید نکند و اگر شورا بر نظر خود پافشاری داشته باشد موضوع به هیات حل اختلاف ارسال می‌شود و نظر این هیات قطعی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شهر، ابراهیم امینی، نایب رییس شورای شهر تهران که در جریان دویست و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در غیاب محسن هاشمی ریاست شورا را بر عهده داشت، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز ابتدا نطق پیش از دستور یکی از اعضاء قرائت شد و پس از آن تذکرات اعضا در زمینه‌های مختلف ارائه شد.  

او در تشریح سایر اقدامات صورت گرفته در جلسه امروز شورای شهر تهران اضافه کرد: در نخستین دستور جلسه امروز مدیرکل انتقال خون استان تهران گزارشی از عملکرد و شرایط انتقال خود در سطح استان تهران در صحن علنی مطرح کرد و اعضا نیز سوالات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

تعیین ارزش معاملاتی ساختمان نخستین طرحی بود که مورد بررسی قرار گرفت، امینی با طرح این موضوع عنوان کرد: البته این طرح در جلسه قبلی مطرح شده بود و ادامه آن به جلسه امروز موکول شده بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی طرح تسهیلات تکمیلی اقتصاد شهری در برابر شیوع کرونا یکی دیگر از دستور جلسات امروز شورای شهر تهران بود، اضافه کرد: فوریت این طرح پیش از این در شورای شهر تهران به تصویب رسیده بود و امروز کلیات آن مطرح و ماده ۱ آن با کمی تغییر به تصویب اعضا رسید.

او در پاسخ به پرسشی درباره طرح تسهیلات تکمیلی اقتصاد شهری در پی شیوع کرونا و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها برای تصویب این طرح گفت: قانون اساسی عنوان کرده که مصوبات شورا برای تمامی دستگاه‌ها و همچنین استانداران، فرمانداران لازم الاجراست، لذا لازم نیست شورا با سایر دستگاه‌ها برای تصویب این طرح هماهنگی کنند.  

به گفته امینی جایگاه شورا در اداره شهر به صورت دقیق در قانون پیش بینی شده و هیات حل اختلاف نیز وجود دارد که اگر مصوبات شورا با قوانین فرادست مغایرت داشت ایرادات آن را مطرح کند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بی تردید اگر مصوبه شورا مغایرتی با قوانین فرادست داشته باشد هیات تطبیق می‌تواند آن را تایید نکند و اگر شورا بر نظر خود پافشاری داشته باشد موضوع به هیات حل اختلاف ارسال می‌شود و نظر این هیات قطعی خواهد بود.

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 1264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =