راه اندازی سامانه آموزش‌های شهروندی با آغاز سال تحصیلی جدید

مجتبی دانشور درباره آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به همه گیری ویروس کرونا از اواسط سال تحصیلی۹۸_۹۹، باعث شد که دانش آموزان عملا نتوانند در مدارس حضور داشته باشند، اداره کل آموزش های شهروندی طی دو سال گذشته سعی کرد که خدمات آموزشی به دانش آموزان را به صورت مجازی و از طریق پلتفرم های شاد به آنها ارائه دهد.

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۲ هزار کارگاه آموزشی با موضوعات حفظ محیط زیست، مقابله با ویروس کرونا، مدیریت بحران، ایمنی و سلامت برگزار کردیم.

مجتبی دانشور درباره شهرداران مدارس گفت: بیش از ۲۵ سال از ایجاد شهرداران مدارس میگذرد که این کار فعالیتی مشترکی بین اداره کل آموزش های شهروندی و. وزارت آموزش و پرورش است به طور کل ۴۴۰ شهردار مدرسه در تهران وجود دارد که در هر منطقه ۲۰ مدرسه شهردار مدرسه دارد . باتوجه به بحث کرونا، سامانه شهرداران مدارس را طراحی کردیم که در این سامانه شهردارن مدارس و مدیران مدرسه کارتابل احتصاصی برای ارائه عملکرد و گزارش های خود را دارا هستند.

تو افزود: بیش از ۴۸۰ هزار دانش آموز در طی ۲ هزار کارگاه آموزشی که برگزاری کردیم، شرکت کرده اند. تلاش کردیم که در این دوران که دانش آموزان در مدارس حضور ندارند ارتباط خود را با شهرداران مدارس از طریق راه اندازی سامانه شهرداران مدارس قطع نکنیم. این سامانه و سامانه آموزش های شهروندی که مهرماه شروع به فعالیت می‌کند با همکاری سازمان فاوا ایجاد شد.

مدیرکل آموزش های شهروندی تشریح کرد: شهرداران مدارس با هدف برگزاری برنامه های مشترک و با همکاری همه دانش آموزان، طرح های ارائه شده از سوی ما و وزارت آموزش و پرورش را اجرا می‌کند. به طور مثال برای چهارشنبه سوری یا روز هوای پاک به شهرداران مدارس برنامه ارائه کردیم.دانش آموزان علاقمند می‌توانند در انجام این فعالیت‌ها کاندید شوند و از طریق انتخاباتی که برگزار می‌شود، شهرداران مدارس را انتخاب می‌کنند.

دانش آموزان مدارس  برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 12645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =