آیین کلنگ زنی پروژه عمومی سازی پارک ملی هوا و فضا

با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران ارشد منطقه، میراکبری مشاور فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه، مدیران پارک ملی هوا و فضا و پدران بزرگوار شهیدان خوانساری و شهید رضایی، آیین کلنگ زنی پروژه عمومی سازی پارک ملی هوا و فضا واقع در ناحیه دو منطقه انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، صبح روز دوشنبه هشتم شهریور، آیین کلنگ زنی پروژه پارک ملی هوا و فضا با هدف تبدیل منطقه ۲۱ به مقصد گردشگری و استفاده از ظرفیت گردشگری این پارک بعنوان نمایشگاهی از دستاوردهای خودباوری و تولیدات ملی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در حوزه های موشکی، پهبادی، راداری، فضایی و سایر حوزه های استراتژیک دفاع از میهن اسلامی انجام شد.

رجب زاده در آیین کلنگ زنی این پروژه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب اسلامی، بالاخص ۴۰۰ شهید گلگون کفن منطقه ۲۱ و شهدای عرصه مقاومت و هوا و فضا اظهار داشت: امروز در محلی قرار گرفته ایم که شاهد به ثمر رسیدن تلاش ها و رشادت های فرماندهان، دانشمندان و دلسوزان این مرز و بوم در عرصه بسیار مهم و استراتژیک هوا و فضا هستیم.

وی افزود: در این حوزه، برادران ما با وجود کمبود ها و محدودیت ها، هرگز ناامید نشدند و با اتکا به خداوند، خودباوری، دانش و تکنولوژیِ موجود در کشور و با تکیه بر توان و تخصص جوانان آینده ساز، تحت رهبری فرمانده معظم کل قوا به افتخارات بزرگی نائل آمدند.

شهردار منطقه ۲۱ در خصوص ظرفیت ها و دستاوردهای به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه ملی هوا و فضا اظهار داشت: حضور در این نمایشگاه و بازدید از دستاوردهای ارزشمند آن در حوزه های فضایی، پهبادی، موشکی و... حس خودباوری و افتخار را در هر بیننده ای ایجاد می کند و من پس از اولین دیداری که از این مجموعه ارزشمند داشتم به این نتیجه رسیدم که باید تلاش کنیم با عمومی سازی این پارک و ایجاد امکان بازدید عمومی آن، این حس خوب را با تمام دغدغه مندان، خصوصا جوانان، دانشجویان و آینده سازانی که قلبشان برای عزت اقتدار این مرز و بوم می تپد به اشتراک بگذاریم.

رجب زاده بازدید از این نمایشگاه که تجلی توان و تخصص جوانان با انگیزه کشور است را موجب تحسین و تقدیر هر بازید کننده دغدغه مند، منصف و باورمند به عزت و اقتدار این مرز و بوم ارزیابی کرد و افزود: شهرداری به عنوان متولی امور مدیریت شهر می تواند در تبدیل این پروژه عظیم به یک مقصد گردشگری بسیار اثرگذار باشد.

وی گفت: ما توانستیم با دفاع مناسب از ردیف های اعتباری منطقه یک ردیف بودجه ای را برای این پروژه تحت عنوان "عمومی سازی پارک هوا و فضا" تعریف کنیم و اعتباری برای سال جاری پیش بینی کردیم و احداث این پارک را به عنوان قدم اول همکاری ها در دستور کار قرار دادیم.

رجب زاده در ادامه اضافه کرد: قطعا با حمایت های امانی در کمیسیون بودجه، سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که هفته گذشته از نمایشگاه دیدار داشتند و شهردار تهران که همگی از سابقون دفاع مقدس هستند، این ردیف ها تقویت خواهد شد و با برنامه ریزی دقیق تر در سطح شهر تهران شاهد همکاری های بیشتر خواهیم بود.

۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 12670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =