امکان پارک رایگان دوچرخه در ۱۵۰۰ ساختمان شهرداری بررسی می‌شود

شهر: دستورالعمل «ارائه تسهیلات پارک رایگان دوچرخه در هزار و ۵۰۰ ساختمان پارکینگ‌دار متعلق به شهرداری تهران _ ساختمان دوستدار دوچرخه» توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک دوچرخه تدوین شده و جهت بررسی و ابلاغ به شهردار تهران ارسال خواهد شد.

یعقوب آزاده دل، مدیر واحد سیستم‌های توسعه حمل و نقل پاک در گفتگو با شهر، از تدوین دستورالعملی به منظور ارائه تسهیلات پارک رایگان دوچرخه خبر داد و افزود: این دستورالعمل جهت بررسی برای شهردار تهران ارسال خواهد شد که پس از تصویب به تمامی زیرمجموعه‌های شهرداری ابلاغ می‌شود.

او با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ ساختمان دارای پارکینگ در سطح شهر متعلق به شهرداری تهران وجود دارد، توضیح داد: طبق این دستورالعمل تمامی ساختمان‌ها می‌بایست اجازه پارک دوچرخه به صورت رایگان را در اختیار شهروندان قرار بدهند.

به گفته آزاده دل؛ مدیران ساختمان‌های دارای پارکینگ ضمن فراهم کردن این تسهیلات، باید حداقل یک فضای پارک خودرو را به پارک دوچرخه اختصاص دهند. هر فضای پارک یک دستگاه خودرو برابر با فضای پارک حداکثر ۸ دستگاه دوچرخه است.

مدیر واحد سیستم‌های توسعه حمل و نقل پاک در پایان افزود: پس از نهایی شدن این دستورالعمل، موقعیت ساختمان‌های پارکینگ دار متعلق به شهرداری در اپلیکیشن «دوچرخه» قابل نمایش خواهد بود.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =