پیاده راه در رشد و توسعه پایدار فضاهای شهری جایگاه ویژه ای دارد

شهردار منطقه ۱۶، به اتفاق معاون فنی عمران و جمعی از مدیران منطقه از عملیات پیاده راه سازی فاز دوم گشتگاه صابونیان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای کار قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، پیمان پورنصر ضمن اشاره به اهمیتی که این گشتگاه از لحاظ بازار بزرگ شیشه و بلور دارد اظهار داشت: پیاده راه ها به دلیل قابلیت های خاص خود در ایجاد فرصت تعاملات اجتماعی و نیز به عنوان پهنه هایی چند عملکردی از نقشی اساسی برخوردارند.

وی افزود: پیاده راه ها با توجه به تاثیر عمیق خود در ارتقاء کیفیت زندگی شهری، اهمیتی ویژه ای در میان فضاهای شهری دارند و از عناصر لازم در هویت بخشی به فضای اجتماعی و فرهنگی در شهر می باشند.

علیپور معاون فنی عمران منطقه نیز در این باره گفت: پروژه هایی در راستای مناسب سازی ویژه معلولین نیز در منطقه انجام شده و پروژه هایی در حال اجرا نیز می باشد، فاز دوم گشتگاه صابونیان نیز با توجه به اهمیت این خیابان به دلیل بازار بزرگ شیشه بلور و تردد تعداد زیادی از شهروندان در حال اجرا می باشد و برای سهولت در تردد معلولان و افراد کم توان جسمی و حرکتی اصلاحاتی نیز صورت گرفته و در دست اقدام است.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه حد فاصل خیابان دشتبان زاده تا خیابان عابدینی به طول ۱۵۰ متر و عرض ۲۰ متر با مساحت کلی ۳۰۰۰ متر مربع در میانه مسیر سواره رو به عرض ۵ متر و طرفین پیاده رو با رعایت کامل قوانین مناسب سازی در حال اجرا است.

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 12755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =