نوسازی پایانه ارم سبز با ۶ دستگاه مینی بوس صفر کیلومتر

شهر: شهردار منطقه ۵ گفت: مکاتباتی صورت گرفته تا چندین وسیله حمل و نقل عمومی نو در اختیار ناوگان منطقه ۵ قرار بگیرد و در همین راستا ۶ دستگاه مینی بوس صفر کیلومتر در اختیار پایانه ارم سبز گذاشته شد تا برای حمل و نقل شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین زمان کوتاه بین حرکت مینی بوس ها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین نوسازی خطوط حمل و نقل عمومی پایانه ارم سبز به بلوار عدل با حضور محمود کلهری شهردار منطقه ۵، مهدی گلشنی مدیرکل حمل  نقل عمومی و امور مناطق حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و هوشنگ کریمی مدیر سامانه تندرو منطقه ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شد.
محمود کلهری، شهردار منطقه ۵ در این آیین با بیان اینکه حمل و نقل عمومی خط ارم سبز به بلوار عدل که ۱۷.۵ کیلومتر است پیش از این در اختیار بخش خصوصی بود و شرایط مناسبی نداشت گفت: با توجه به اینکه وضعیت اتوبوس ها در زمان اداره توسط بخش خصوصی در وضعیت مناسبی نبود و درخواست هایی در این زمینه صورت گرفت، در راستای رضایتمندی شهروندان، بحث نوسازی اتوبوس ها توسط شهرداری منطقه ۵ در دستور کار قرار گرفت.
او با بیان اینکه این خط در گذشته از وضعیت درآمدی مناسبی برخوردار بوده اما عملکرد مناسبی توسط بخش خصوصی نداشته و مسافر از از دست داده افزود: ۶ دستگاه مینی بوس صفر کیلومتر در اختیار این پایانه گذاشته شده تا برای حمل و نقل شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین زمان کوتاه بین حرکت مینی بوس ها اقدام شود.
کلهری ادامه داد: مذاکراتی صورت گرفته تا تعداد بیشتری از این وسایل حمل و نقل عمومی نو را در اختیار بگیریم تا حداقل زمان ممکن انتظار و سفر و کمترین توقف مردم در ایستگاه های اتوبوس را شاهد باشیم. اتوبوس هایی در حال خرید است که برای آینده یک خط دیگر را در پایانه ارم سبز برای نوسازی در نظر داریم.
در ادامه مهدی گلشنی، مدیرکل حمل نقل عمومی و امور مناطق حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه ۵ گفت: در منطقه ۵ با کمک شرکت واحد اتوبوسرانی بخشی از نیازهای مردم در حمل و نقل با نوسازی ناوگان و ارتقای آن برطرف شد و مشکلات را برطرف کردند و با تبدیل اتوبوس ها به مینی بوس برای بهسازی بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه ۵ اقدام شد.
او تاکید کرد: فرایند نوسازی ناوگان حمل و نقل یکی از سیاست های جدی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران است و با تدابیری که پیش بینی شده به دنبال بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل هستیم.
 مهدی نوروزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ نیز گفت: اقدامات ویژه ای برای نوسازی ایستگاه های اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده که تعویض اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده در همین راستا است.
او ادامه داد: به صورت دائم وضعیت خطوط را آنالیز می کنیم و خطوطی که موضوع سرویس رسانی آن ضعیف هست را بررسی کرده و در صورت لزوم و وجود امکانات، نوسازی صورت می گیرد و به میزانی که اتوبوس وارد ناوگان شود خطوط را نوسازی می کنیم.
هوشنگ کریمی مدیر سامانه تندرو منطقه ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی شهردار منطقه ۵ نیز با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که رضایت شهروندان را در پی دارد تاکید کرد:  این اتفاق با توجه به فرسوده بودن خط مترو ارم سبزبه بلوار عدل در منطقه۵ رخ داد و بخشی از اتوبوس ها که عمرشان روبه پایان بود با مینی بوس نو جایگزین شد.
او با بیان اینکه باید محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی اضافه شود افزود: باید فاصله حرکت دو ماشین را کمتر کنیم که مردم کمتر در ایستگاه ها توقف داشته باشند. برخی ایستگاه ها مسافر کمتر بودند که با مینی بوس جایگزین شدند.
کریمی در پایان گفت: برنامه های شهرداری برای سال ۱۴۰۰ برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل  نقل عمومی خوب است و قرار است تعداد زیادی اتوبوس نو وارد شهر تهران شود.

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 12792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =