اجرای طرح یاریگران در شهر ویژه جنوب پایتخت

شهردار منطقه ۱۹ گفت: طرح یاریگران در شهر با هدف شناسایی تسهیلگران اجتماعی و آموزش علاقه مندان به فعالیت های خیرانه برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی هدف از این طرح را ارزیابی کل منطقه در رابطه با فعالیت های خیرانه عنوان کرد و افزود: این طرح در مرحله نخست با معرفی مدیران محلات به مجریان طرح به منظور شناسایی افراد علاقه مند به امور و فعالیت های خداپسندانه، ارائه آموزش و ارتقاء توانمندی این افراد با هدف توسعه مشارکت و کارهای خیرانه و بازدیدهای میدانی به صورت محله به محله در حال اجرا است.  
او طرح یاریگران در شهر را اقدامی تأثیرگذار در ترویج فرهنگ کار نیک دانست و خاطرنشان کرد:  مشارکت کنندگان در این طرح از لحاظ ارائه کمک های مادی و معنوی ارزیابی و درصورت تأیید مشخصات آن ها در بانک اطلاعاتی ثبت می شود.
او خیرین را به عنوان سرمایه های اجتماعی محلات برای ارائه کمک های مادی و معنوی دانست و گفت: تاکنون نزدیک به ۶۰ نفر در بانک اطلاعاتی این منطقه ثبت شده که ضمن دریافت طرح یاریگران در شهر تحت آموزش قرار خواهند گرفت.
شهردار منطقه همچنین به خدمات حمایتی مجمع خیرین منطقه اشاره کرد و افزود: اعضای این مجمع در طول مناسبت های مختلف سال در کارهای خداپسندانه اعم از توزیع بسته های حمایتی، نذر فرهنگی و خدمات کمک آموزشی، خدمات درمانی، کمک به اشتغال افراد از طریق معرفی به تولیدی ها و ... فعالیت می کنند.
درحال حاضر ۱۵ خیر منطقه از طریق عضویت در  این مجمع در انجام کارهای خداپسندانه و حمایتی بویژه کمک به معیشت افراد بی بضاعت در شرایط کرونایی مشارکت دارند.

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 12797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =