آیین تجلیل از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی برگزار شد

آیین تجلیل از سه قهرمان مدال‌آور المپیکی و پارالمپیکی منطقه ۲۱ با حضور جعفر شربیانی و محمد آخوندی، از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و رضا رجب زاده شهردار این منطقه، برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، دراین مراسم که صبح امروز در راستای پاسداشت و تقدیر از دارندگان مدال های طلای رقابت های المپیک و پارالمپیک توکیو؛ "جواد فروغی"، "مهدی اولاد" و "محمدرضا خیرالله زاده" به انجام رسید، ضمن تجلیل از قهرمانان یاد شده، بر تسریع همه جانبه توسعه این منطقه ی قهرمان خیز پایتخت نیز تأکید شد.

منطقه ۲۱ عرصه حضور قهرمانان ورزشی و صنعتی

رضارجب زاده شهردار منطقه ۲۱ ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران را گامی در راستای توسعه هر چه بیشتر منطقه خواند و افزود: کسب مدال های رنگارنگ کاروان ورزشی ایران -به خصوص در بخش پارالمپیک- و توجه به این حقیقت که کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می برد و ناگزیر، اعتبارات مالی لازم برای پرورش ورزشکاران را در اختیار ندارد، نماد پیروزی اراده بر محدودیت هاست.

وی در ادامه، کسب ۴ مدال طلا و نقره  توسط ساکنان قهرمان این منطقه را مایه مباهات خواند و افزود: ما در این منطقه نه تنها افتخار همجواری با قهرمانان ورزشی را داریم بلکه شاهد حضور قهرمانانی در حوزه تولید، صنعت و اشتغال هستیم و همه‌ی این ها، با توجه به محدودیت های موجود؛ تحریم های ظالمانه و ... نمادِ اعتماد به نفس، غرور ملی و خودباوری ایرانی است.

شهردار منطقه ۲۱ سپس به موضوع توسعه شهر از طریق توسعه محلات اشاره کرد و شناسایی استعدادهای ورزشی در دل محلات را در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شهرداری و مدیریت شهری برشمرد.

رجب زاده همچنین از سیاست و رویکرد منطقه‌ی متبوع خود برای توسعه فضاهای ورزشی این منطقه خبر داد و افزود: تلاش می کنیم فضاهایی که قابلیت تبدیل شدن به اماکن ورزشی دارد را شناسایی و توسعه دهیم تا بتوانیم سهمی هرچند کوچک در توسعه ورزش های همگانی و قهرمان پروری را با شناسایی و حمایت استعدادهای ورزشی نهفته در محلات ایفا کنیم.

شأنی به جز خدمت نداریم

محمد آخوندی رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تهران، دیگر سخنران این مراسم بود که خواست و انتخابِ مردم به منظور حضور جوانانِ گام دوم انقلاب در عرصه های مدیریتی کشور را تحسین کرد و افزود: به گفته مقام معظم رهبری عملکردها در برخی دوره‌های پیشین به گونه ای بوده که اعتماد مردم را خدشه دار کرده است و اینک ما؛ که جز خدمت، شأنی برای خود نمی بینیم، قصد داریم تا این اعتمادِ مخدوش شده را احیا کنیم و این کار سخت البته با کمک و تلاش مردم اماکن پذیر است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، کسب مدال طلا در مهم ترین رقابت های بین المللی را اقدامی ارزشمند و انقلابی خواند و افزود: همه ما می‌دانیم که این افتخارآفرینی ها در شرایطی نابرابر به دست آمده است؛ در شرایطی که کشورهای اروپایی و مدّعی، با امکاناتی به مراتب بیشتر و به دور از هجمه های سیاسی بین المللی و با فراغ خاطر، در رقابت ها حاضر شدند و هم در این شرایط، پشتِ سر ایران اسلامی قرار گرفتند. این تلاش، ستودنی و شایسته‌ی بهترین تقدیرهاست.

آخوندی همچنین به حل مشکلات منطقه ۲۱ به خصوص شهرک های فرهنگیان و آزادی تأکید کرد و ضمن استقبال از حضور نمایندگان این شهرک ها در جلسه شورای شهر و استماع مشکلات و بیان راهکارها، گفت: ما حتما در بودجه سال آینده در حدتوان، توجه و رسیدگی به مشکلات مردم این منطقه را موردتوجه قرار خواهیم داد.

برای رفع نیازهای مردم تلاش می کنیم

جعفر شربیانی عضو هیئت رییسه شورای ششم شهر تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم شهرک های "فرهنگیان" و "آزادی"، از زحمات و تلاش های این افتخارآفرینان تقدیر کرد و گفت: ما با شعار "دوباره خدمت"، توسط مردم تهران برگزیده شدیم و در راستای تحقق این شعار، سیاستی جز "خدمتِ دوباره" و تکرار تلاش هایی که در دوره های دوم تا پنجم شورای شهر بود، در پیش نمی گیریم.

وی در عین حال توجه به بافت فرسوده و لزوم نوسازی آن، حل مشکلات حوزه های ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی، شناسایی نیازها و پیگیری و تحقق مطالبات مردم منطقه ۲۱ را از جمله رویکردهای این دوره مدیریت شهری برشمرد.

شربیانی همچنین با بیان این که" پیروزی قهرمانان ملی ما، همچون جهادِ جهادگران عرصه های مختلف امنیتی، بهداشتی و ... مقدس و ارزشمند است" تصریح کرد: مدال آوران و ورزشکاران عرصه های بین المللی، نه تنها دل مردم را شاد می کنند بلکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری، موجب رضایت خاطر ایشان نیز می‌شوند و چه سعادتی از این بالاتر.

تقدیر از قهرمانان ملی در منطقه ۲۱ شهرداری تهران

گفتنی است؛ در این مراسم، از جواد فروغی" دارنده‌ی عنوان طلای رقابت های تیراندازی المپیک ۲۰۲۱، "مهدی اولاد" دارنده‌ی ۲ عنوان قهرمانی در رقابت های پارالمپیک توکیو (مدال طلا در رشته پرتاب نیزه و نشان نقره در رشته پرتاب دیسک) و نیز دیگر ورزشکار پارالمپیکی حاضر در ژاپن وصاحب مدال طلا در رشته جودو، "محمدرضا خیرالله زاده" تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

آیین یاد شده امروز ۱۵ شهریور ماه جاری در محل خانه تکواندو استان تهران واقع در ناحیه دو شهرداری منطقه ۲۱ برگزار شد.

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 12820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =