اولین شهیدان انقلاب زنان بودند

شهر: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۷ شهریور یادآور روز بزرگی در تاریخ کشور است. در کنار تلخی جنایت آن روز، زیبایی هایی هم وجود داشت. وقتی بانوان فهمیدند که قرار است تیراندازی شود خود را به جلوی صفوف کشیدند تا از این اتفاق جلوگیری کنند و اولین شهیدان ما بانوان بودند ‌که برای پیام بزرگ انقلاب و حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سه شنبه- ۱۶ شهریور ۱۴۰۰- در دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیروزی غرور آفرین قهرمانان پارالمپیک کشور را که پرچم پرافتخار ایران را بارها به اهتزار درآوردند، تبریک می گویم. امیدوارم هرچه زودتر مراسم قدردانی از این عزیران در صحن شورا برگزار شود.

او ادامه داد: ۱۷ شهریور یادآور روز بزرگی در تاریخ کشور است. یادآور حضور میلیونی و مسالمت آمیز مردم در میدان ژاله وقت و یادآور برخورد خشن با مردم است که آن ها را در آن روز به شهادت رساندند.

سروری بیان کرد: در کنار تلخی جنایت آن روز زیبایی هایی هم وجود داشت. فراموش نمی‌کنم وقتی بانوان فهمیدند که قرار است تیراندازی شود خود را به جلوی صفوف کشیدند برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنند و به شهادت رسیدند و اولین شهیدان ما بانوان بودند ‌که برای پیام بزرگ انقلاب و حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ذکر کرد: همه ما باید این صحنه ها را جلوی چشمان خود داشته باشیم که چه خون هایی ریخته شد تا من و شما برای پاسداشت آن ارزش ها بر صندلی هایی بشینیم که در خون شهدا آرام گرفته است. انشاءالله که ما هم در ادامه راه شهیدان موفق باشیم.

او با بیان اینکه در آستانه روز ارتحال آیت الله طالقانی، هستیم افزود: ایشان ابوذر زمان بودند. آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران و نماد شوراها درانقلاب اسلامی بود. ایشان از کسانی بود که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی موضوع شوراها را در تمام‌ جلسات طرح کردند و معتقد بودند که مشارکت گسترده مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری مهم است.

سروری اضافه کرد: ایشان بعد از امام خمینی (ره) دومین شخصیت شورایی کشور بودند. انشاءالله که ما هم در شورا بتوانیم اهدافی که ایشان در سر می پروراند را به اجرا برسانیم و در این راستا موفق باشیم.

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 12821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =