۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 12868

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

اکثر تجهیزات پایگاه های بحران در میان مدت فرسوده نمی شوند

بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای داوطلب خانه های دوام متقاضی حضور در مراکز واکسیناسیون
اکثر تجهیزات پایگاه های بحران در میان مدت فرسوده نمی شوند

شهر: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در پایگاه های بحران تجهیزاتی نیز نظیر ماسک، چادر و... به طور مستمر آمارگیری می شود تا در صورت فرسودگی و یا انقضا جایگزین شوند. به طور کلی تجهیزات موجود در پایگاه های مدیریت بحران براساس بودجه تخصیص داده شده از سوی شورای اسلامی شهر تهران و طبق یک برنامه ریزی دقیق، به طور مداوم تعمیر و به روز رسانی می شوند.

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص نحوه مدیریت صحیح پایگاه های بحران جهت جلوگیری از تغییر کاربری اصلی آن ها اینگونه گفت: مسئولان در هر منطقه براساس یک دستورالعمل مشخص از سوی سازمان، پایگاه های بحران را مدیریت می کنند و واگذاری بخشی از آن ها برای امر واکسیناسیون لطمه ای به کارکرد مدیریت بحران آن ها وارد نمی کند. البته همه پایگاه های بحران شهر هم در اختیار مراکز واکسیناسیون نیست.

او در ادامه با اشاره به در اختیار قرار دادن ۲۸ پایگاه مدیریت بحران برای انجام واکسیناسیون کرونا در تهران بیان کرد: فعلا این تعداد پایگاه فعال است که در صورت نیاز و ارائه درخواست از سوی وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی پایگاه های بیشتری جهت انجام واکسیناسیون به این تعداد اضافه خواهد شد.

کرمی محمدی درخصوص استفاده از چند پایگاه مدیریت بحران برای دوران نقاهت بیماران کرونایی از سال گذشته تاکنون اینگونه گفت: سال گذشته ۳ پایگاه بحران جهت گذراندن دوران نقاهت بیماران کرونایی در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفت و تجهیز شد، اما فقط در موج دوم شیوع ویروس کرونا، برخی از این پایگاه ها مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: این پایگاه ها هنچنان در اختیار ستاد مقابله با کرونا است.

او در پاسخ به این سوال که چه تعداد از نیروهای داوطلب خانه دوام و ایمنی در مراکز واکسیناسیون مشغول فعالیت هستند عنوان کرد: بیش از ۱۰۰‌ نفر از نیروهای داوطلب خانه های دوام برای خدمت رسانی در مراکز واکسیناسیون به سازمان مدیریت بحران اعلام آمادگی کردند. سازمان هم در یک نامه اسامی نیروهای داوطلب را به ستاد مقابله با کرونا و استانداری تهران اعلام کرد. البته براساس گزارش ها، تنها بخشی از این نیروهای داوطلب مشغول فعالیت هستند.

کرمی محمدی در پاسخ به این سوال که آیا عدم استفاده از امکانات و تجهیزات پایگاه های بحران که مخصوص شرایط بحرانی است موجب انقضا آن ها می شود یا خیر؟ توضیح داد: اکثر تجهیزات در پایگاه ها، در میان مدت قابل فرسوده شدن نیستند، سایر تجهیزات نیز نظیر ماسک، چادر و...  به طور مستمر آمارگیری می شود تا در صورت فرسودگی و یا انقضا جایگزین شوند. به طور کلی تجهیزات موجود در پایگاه های مدیریت بحران براساس بودجه تخصیص داده شده از سوی شورای اسلامی شهر تهران و طبق یک برنامه ریزی دقیق، به طور مداوم تعمیر و به روز رسانی می شوند.

خبرنگار: النازکارخانه

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 12868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =