جان بخشی به درختان بی جان در منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: با بهره مندی از ذوق هنری هنرمندان ، درختان بی جان  منطقه احیای و به المان هنری تبدیل شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، جعفر میرزایی، با اشاره به اینکه درختان یکی از زیبایی‌های شهرهای مدرن محسوب می‌شوند که با سرسبزی خود نفسی تازه به کالبد مرده شهرها می دمند، گفت: در مواقعی به دلایل اجتناب ناپذیر با گذر زمان و با بروز آسیب های مختلف عمر درختان به پایان رسیده و خشک می شوند، اما هنرمندانی با ذوق هنری خود روحی دوباره به کالبد این موجودات بی جان دمیده و آنها را احیا می کنند.
اوافزود: با توجه به رویکرد مدیریت شهری در زیباسازی منظر شهری، با استفاده از این سبک  تلاش می شود تا با بهره‌گیری از ذوق  هنری، تنه خشک درختان به یک المان هنری تبدیل کنیم.
 معاون شهردار منطقه۲ از نقش بستن اشعار زنده یاد قیصر امین پور در این المان هنری  گفت: این المان هنری در بلوار قیصر امین پور و با نقش بستن یک مصرع  از اشعار این شاعر معاصر شکل گرفت.
میرزایی افزود: هدف از تبدیل تنه ی خشک درختان به آثار هنری، گسترش بحث های فرهنگی در قالب المان است که تاریخ، فرهنگ و هویت شهر را در این قالب به مردم انتقال می دهد.
میرزایی ادامه داد: این آثار هنری علاوه بر زیباسازی شهر شامل پیام فرهنگی نیز هستند که هنرمندان با خلق چنین آثاری این پیام ها را به مردم انتقال می‌دهند .
 

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 12934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =