عملیات ویژه لایروبی و پاکسازی کانال های منطقه ۲۰ در آستانه فصل پائیز

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۰ از پاکسازی و لایروبی انهار و کانال های آبهای سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی های احتمالی معابر در آستانه فصل پاییز خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، رضا معلم با بیان این مطلب گفت: پاکسازی و لایروبی انهار و کانال های آب های سطحی از فعالیت های مداوم شهرداری منطقه است که با توجه به نزدیک شدن به فصل بارشی سال، این عملیات به صورت جدی تر و با حساسیت ویژه ای انجام می شود.

معلم با اشاره به اینکه منطقه ۲۰ دارای ۷ رشته کانال درجه یک به طول ۲۵ هزار متر است افزود: کانال های سرخه حصار، فیروزآباد، ماندگاری، خروجی سوم، بازیافت، یاغچی آباد و بهشتی به صورت مستمر لایروبی می شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله های شهری در این مسیرهای مهم شهری نباشیم.

او با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از آبهای سطحی شهر تهران از این منطقه عبور می کند و برای مصارف کشاورزی مصرف می شود افزود: آبهای سطحی در قالب کانال های درجه یک و دو، این  منطقه را تحت تاثیر قرار می دهند.

معلم گفت: انهار روز باز و روبسته، کانال ها و شبکه های زباله گیر از جمله نقاطی هستند که عملیات لایروبی، رسوب برداری و پاکسازی آنها  از  بیست تا ۳۰ شهریور انجام خواهد شد و تا در فصول پر بارش از مواجهه با مسئله آب ماندگی انهار و انباشتگی آب های سطحی جلوگیری شود.

او پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی را از جمله اهداف این اقدامات برشمرد و افزود: رها سازی زباله های شهری مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز است و مشارکت شهروندان در توجه به تخلیه نکردن زباله و نخاله های ساختمانی در انهار و مسیل ها در جلوگیری از بروز آب گرفتگی به ویژه در فصل بارندگی موثر است.

معاون خدمات شهری این منطقه با بیان اینکه ۵۴ رشته قنات در منطقه ۲۰ وجود دارد اظهار داشت: ۱۸ رشته قنات فعال به طول ۴۱ هزار ۶۳۰ متر به صورت مستمر بازبینی و  در صورت نیاز عملیات لایروبی آنها انجام می شود.

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 12939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =