محمدرئوف قادری، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهرآفتاب در گفتوگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در صورت انتقال نمایشگاهها به شهرآفتاب، مزیتهای اقتصادی و بازرگانی زیادی نصیب شهرداری تهران میشد، توضیح داد: یکی از این مزیتها، ایجاد درآمد عملیاتی پایدار شهری با پیشبینی بیش از یک هزار میلیارد تومان در سال برای شهرداری تهران است.
به گفته او؛ درآمد ارزش افزوده حاصل از سرمایهگذاری در پروژه شهر آفتاب که بیش از ۳۰ برابر سرمایهگذاری اولیه تخمین زده میشود، حالا به عددی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده و این در شرایطی است که شهرداری میتوانست این میزان درآمد را به دست آورد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهرآفتاب، یکی دیگر از مزیتهای اقتصادی و بازرگانی انتقال نمایشگاهها به شهرآفتاب و همینطور ایجاد منطقه آزاد تجاری را ایجاد ظرفیت مناسب برای برگزاری اکسپوی جهانی و منطقهای از سوی اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی(UFI) که متضمن درآمد قابل توجه ارزی و ریالی برای کشور خواهد بود، عنوان کرد.
قادری، کاهش ترافیک و آلودگیهای زیست محیطی، افزایش سطح رضایت مندی عمومی مردم تهران، کاهش فاصله طبقاتی شمال و جنوب تهران و ارتقاء سطح شهروندی در مناطق جنوبی شهر تهران با ایجاد جاذبههای فرهنگی و اجتماعی را از مزیتهای اجتماعی و و فرهنگی انتقال نمایشگاههای بزرگ به شهرآفتاب توصیف کرد.
او در عین حال به موانع و چالشهای پیشروی نمایشگاه شهرآفتاب هم اشاره کرد و گفت: نبود زیرساختهای حقوقی و قانونی مناسب که طرفین ذینفع در این مهم، اعم از دولت، شهرداری و نهادهای مربوطه را ملزم به انتقال نمایشگاهها کند و نبود سرمایه گذاری، تکمیل و توسعه زیرساختهای نمایشگاه شهر آفتاب در فاز ۲ و سه و رفع نواقص موجود در فاز یک بخشی از این موانع هستند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهرآفتاب برای تکمیل فاز یک این نمایشگاه ۲ ارهکار هم ارایه کرد: نخست؛ جذب سرمایههای بخش خصوصی از طریق بازار سرمایه و یا مشارکت مدنی و دوم؛ مشارکت دولت (وزارت صمت) با شهرداری تهران در صورت تمایل به تصدیگری در حوزه نمایشگاه.
نظر شما