اطلس اجتماعی – فرهنگی محله های تاریخی منطقه ۱۱ منتشر شد

از سوی اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه دو شهرداری منطقه ۱۱ اطلس اجتماعی – فرهنگی محله های منیریه، امیریه، فروزش و قلمستان منتشر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، این کتاب در ۱۱۴ صفحه منتشر شده و درآن مطالب و اطلاعاتی در خصوص محله های تاریخی این منطقه که در محدوده حصار ناصری و طهران قدیم واقع شده اند؛ برای خواننده گرد آوری شده است.

محله های منیریه، امیریه، فروزش و قلمستان چهار محله قدیمی در ناحیه دو محدوده منطقه ۱۱ هستند که در این کتاب معرفی می شوند و حاوی مطالبی در مورد علت نامگذاری هر محله، تاریخچه، مدارس، مساجد، هیتئت ها و حسینیه ها، بناهای تاریخی و ارزشمند، خانه افراد سرشناس، ادارات، مراکز درمانی و امکن فرهنگی، اماکن اجتماعی و ورزشی، مشاغل خاص هر محله، اشخاص تأثیر گذار و نام آوران، بزرگان قدیمی محله، مکان رویدادها، وضعیت اجتماعی، تجربه های جمعی، روابط ساکنین، شورایاری محله، وضعیت آسیب های اجتماعی، و فضاهای خاطره انگیز است.

در این کتاب علاوه بر نقشه های هر محله، فهرست مکان های مورد نیاز از جمله مدارس، مساجد، حسینیه ها، آثار و ابنیه تاریخی، شهدای هر محله، اصناف و ... به همراه تصاویر در اختیار خواننده قرار گرفته است.

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 12987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =