۵۰۰ کیلومتر پیاده راه تا پایان سال در تهران ساخته می شود

شهر: بخشی از پروژه پیاده راه سازی تهران که در حال ساخت و ترمیم است امروز با حضور زهرا نژاد بهرام، رییس کمیته شهر سازی شورای شهر و صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، در این بازدید که صبح امروز، دوشنبه ۲۶ خرداد در خیابان کریمخان از حدفاصل خیابان حافظ تا پل کریم خان و به سمت میدان هفت تیر انجام شد، تعدادی از معلولان حرکتی و حسی نیز تیم شهرداری و شورای شهر را همراهی می کردند.

در طول مسیر معلولان ترمیم سازی پیاده راهها را مورد بررسی قرار دادند و ایرادات مد نظر را برای بهبود شرایط مطرح کردند.

بخش هایی از مسیر با ایجاد شیارهایی برای نابینایان طراحی شده بود و نابینایانی که به همراه زهرا نژاد بهرام، رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برای بازدید از پیاده راه ها حاضر شده بودند زمان استفاده از این مسیر رضایت خود را از نحوه ساخت اعلام کردند.

همچنین تعدادی از معلولان ویلچری نیز از مسیر مخصوص دوچرخه سواری که در خیابان کریم خان در بخش پیاده راه طراحی شده، استفاده کردند و برخی از ایرادات و ناهمواری ها را مطرح کردند که معاون شهردار اعلام کرد به همه موضوعات مطرح شده توجه و رسیدگی خواهد شد.

قرار است در تهران ۵۰۰ کیلومتر از مسیر پیاده راه ها تا پایان سال ۹۹ به این ترتیب بازسازی و بهینه سازی شود.  

زهرا نژاد بهرام درباره این بازدید گفت که او از معلولان درخواست کرده است تا در این بازدید او و صبوری را همراهی کنند تا به صورت عملی ایرادهای مربوط به بازسازی پیاده راه های تهران مشخص شود و بهینه سازی به درستی انجام شود.  

از سوی دیگر نیز صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت که طرح ۵۰۰ کیلومتر پیاده راه سازی قرار است در همه نواحی تهران تا پایان سال ۹۹ اجرایی شود.

صبوری دیلمی در توضیح اقدامی که در این بهسازی انجام شده است گفت: در پیاده راه ها مانند بلوار کشاورز مسیر دوچرخه اضافه شده که به این ترتیب ۲/۵ متر به عرض پیاده رو افزوده شده است. در این مسیر ها مسیر هدایت نابینایان نیز در نظر گرفته شده است و این مسیرها در خیابان شریعتی، ملک، بهار وجود دارد و می توان تا هزار کیلومتر در این مسیر پیاده روی کرد.  

زهرا نژاد بهرام نیز توصیه هایی را مطرح کرد.   او گفت: پیمانکار حتما باید آموزش های لازم برای مناسب سازی را ببیند چراکه به طور مثال در میدان سلماس پیمانکار تفاوت «شیار» و «سکه ای» را نمی دانست و مشکلاتی وجود دارد. از سوی دیگر حتما باید یک برنامه عملیاتی برای این کار وجود داشته باشد که باید منطبق بر برنامه جامع مناسب سازی باشد. همچنین این اقدام باید حتما بر روی مسیر ناسب سازی و با پیوستگی انجام شود.

خبرگزاری شهر به زودی گزارش مفصلی از این بازدید و توضیحات صبوری و نژاد بهرام درباره پیاده راه سازی در پایتخت منتشر خواهد کرد.  

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 1300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =