اجرای ۲۷ کیلومتر پیاده روسازی در منطقه ۲ پایتخت

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۲ با اشاره به اجرای نهضت پیاده روسازی گفت: با اجرای این طرح ۲۷ کیلومتر از معابر منطقه بهسازی می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، محمد رضا کرمی، معاون فی و عمران منطقه با اعلام این خبر افزود: در راستای سیاست های مدیریت شهری در مناسب سازی معابر شهری و با هدف دستیابی به فضاهای دسترس پذیر برای همه شهروندان بخصوص افراد توان یاب، سالمندان و کودکان، طرح بهسازی ۸۴ کیلومتر پیاده روسازی پیش بینی شد که از این مقدار ۲۷ کیلومتر آن در برنامه اجرایی قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه براساس مطالعات صورت گرفته ۱۰۶ محور برای اجرای طرح مناسب سازی شناسایی شده است گفت: در راستای مناسب سازی معابر برای افراد توان یاب، اتصال سواره رو به پیاده رو، اجرای نوار بساوایی و همچنین ایجاد خط نابینایان با استفاده از سنگفرش با خط ویژه نابینایان انجام شد.

معاون فنی و عمران منطقه ۲ افزود: همزمان با اجرای نهضت پیاده روسازی، مسیر دوچرخه در معابر شناسایی شده احداث می شود.

کرمی گفت: در حال حاضر طرح پیاده روسازی و دو چرخه سواری در بلوار دادمان حد فاصل بلوار پاکنژاد تا بلوار شریفی، بزرگراه جلال آل احمد حد فاصل اشرفی اصفهانی تا بزرگراه یادگار امام(ره) بزرگراه چمران حد فاصل میدان توحید تا باقرخان، خیابان شهرآرا، بلوار مرزداران حد فاصل یادگار امام (ره) تا شیخ فضل الله، بلوار تیموری، خیابان حبیب الهی، خیابان ایران زمین حد فاصل میدان صنعت تا خوردین و …. اجرا شده است.

به گفته معاون فنی و عمران منطقه ۲ طرح پیاده روسازی مابقی معابر شناسایی شده نیز مطابق با برنامه زمانبندی اجرا می شود.

وی افزود: در ادامه طرح مناسب سازی فضاهای شهری، تعدادی از ساختمان های اداری، فرهنگی و بوستانها نیز مناسب سازی شد.

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
کد خبر: 13018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =