تابلوی خیابان استاد صادقی در محله چیذر پلاک کوبی شد

تابلوی خیابان استاد علی اکبر صادقی طی مراسمی با حضور این هنرمند فرهیخته، خانواده ایشان و مدیران شهری منطقه یک در محله چیذر نصب شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه در مراسم پلاک کوبی که در خیابان شبتاب در محله چیذر برگزار شد اظهار داشت: استاد علی اکبر صادقی یکی از موفق ترین هنرمندان ایرانی است که در نقاشی های خاطره انگیز خود، سنت های غنی هنر فارسی را با شیوه سورئال نقاشی ترکیب می کند.

او افزود: این استاد گرانقدر استاد قصه گویی است و داستان های آثارش را از منابع متنوع زبان فارسی به ویژه داستان های حماسی استخراج می کند.

سجادی تصریح کرد: استاد صادقی از کودکی با شنیدن داستان های شاهنامه از زبان راویان، به تصویر کردن این داستان ها علاقمند شده و این اشکال نمادین، اسطوره ای و افسانه ای برای همیشه بخشی از نقاشی های او شدند.

استاد صادقی نیز در پایان مراسم ضمن تقدیر از برگزاری این برنامه گفت: بسیار خرسند و خوشحالم که در زمان حیاتم این اقدام صورت پذیرفته و مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است.

او افزود: در این سال ها من همچنان سعی کرده ام کاری را بکنم که فکر می کردم  درست است من در فضای فرهنگی ایران به دنیا آمده ام، کار کرده ام و بزرگ شده ام همین راه را هم ادامه می دهم و هنوز هم از نقاشی سر ذوق می آیم و با انرژی و روحیه کار می کنم من برای مردم سرزمینم عشق آورده‌ام.

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: 13025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =