ترویج سبک زندگی شهدا مهمترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: ترویج سبک زندگی شهدا مهمترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران، عباسعلی مدیح مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران در حاشیه نخستین مرحله از بازدید جامعه ایثارگری شهرداری تهران از باغ موزه دفاع مقدس  که پیش از ظهر دوشنبه -۲۹ شهریور ۱۴۰۰- برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی را مملو از صحنه های ماندگار و بی بدیل حماسه آفرینی و جانفشانی رزمندگان در دفاع از کیان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: دستاوردهای عظیمی از دفاع مقدس به جا مانده است که صدور فرهنگ مقاومت و انقلاب مهمترین آن است.

مدیح خودباوری را دستاورد مهم دیگر دفاع مقدس دانست و اظهارداشت: به فرموده امام راحل(ره)، این جنگ و تحریم اقتصادی و اخراج کارشناسان خارجی، تحفه ای الهی بود که ما از آن غافل بودیم چراکه تکیه بر توان داخلی سبب شد تا در عرصه های مختلف نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی به اقتدار دست یابیم.

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران در ادامه از به عینیت رسیدن تفکر بسیجی در مکتب امام به عنوان ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس یاد کرد و گفت: جنگ ایران و عراق تنها نبرد دو کشور نبود چراکه آمریکا و بسیاری از ابرقدرتها در سایه و با ارائه تجهیزات نظامی به رژیم بعث به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند که البته با اشاعه تفکر بسیجی و تشکیل ارتش بیست میلیونی و صف آرایی نیروهای مردمی در مقابل رژیم کفر ضمن محکم نمودن ریشه های انقلاب اسلامی ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم و به پیروزی بزرگ و تاریخی دست یافتیم.

مدیح همچنین ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و به خصوص در میان نسل جوان و نوجوان را یادآور شد و اظهار داشت: جنگ هنوز خاتمه نیافته و دشمن امروز با تهدید نرم و به کارگیری فن آوری و ابزارهای نوین فرهنگی درصدد نفوذ و سلطه بر نظام جمهوری اسلامی ایران است که در نتیجه این شبیخون فرهنگی، بنیانهای فکری، اعتقادی و اخلاقی دچار تخریب خواهد شد.

او با بیان اینکه دشمن با پیاده سازی توطئه نفوذ به دنبال انزوای روحانیت و بی ارزش نمودن نقش مبلغان و مدافعان اصیل دین است تاکید کرد: بی شک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای برنامه های فرهنگی در جهت شناساندن اسطوره های نظام و انقلاب ضمن ارتقاء آگاهی و بصیرت جامعه این دسیسه را نابود خواهد کرد.

مدیرکل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران در پایان با تاکید بر لزوم اجرای بیش از پیش برنامه های فرهنگی با محوریت شهید و مقاومت افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته انشالله برنامه های گسترده ای در سطح مناطق اجرا خواهد شد.

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 13058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =