افتتاح خانه محیط زیست در سرای محله هاشمی

خانه محیط زیست با توجه به اهمیت ارتقاء سطح دانش، آگاهی و آموزش افراد جامعه و شهروندان در زمینه موضوعات و مسائل محیط زیستی و در راستای ارتقاء وضعیت محیط زیست شهری و دستیابی به توسعه پایدار، و لزوم افتتاح خانه‌های محیط زیست در سرای محلات شهر تهران، در سرای محله هاشمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، علی‌اکبر کریمی‌پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به این که مسائل زیست محیطی می تواند عاملی در راستای پیوند شهروندان به شهرداری تهران و مدیریت شهری باشد، گفت: ایجاد خانه‌های محیط زیست در سرای محلات، گامی موثر در جهت همکاری شهروندان با کوچک ترین واحد مدیریت محلی، یعنی سرای محلات می باشد.

به گفته او هدف از ایجاد این خانه ها، آموزش مردم، فرهنگ سازی و بهره گیری از پتانسیل عظیم شهروندان به منظور تحقق اهداف حفاظتی از طبیعت، زمین و محیط زیست است. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه افتتاح خانه محیط زیست سرای محله هاشمی در منطقه‌ای با بافت شهری متراکم و عمدتا فرسوده و دارای جمعیت بالا می تواند علاوه بر افزایش و اثربخشی مشارکت‌های مردمی و موفقیت در آموزش های مرتبط با محیط زیست به شهروندان منطقه منجر به بسترسازی جایگاهی مناسب برای گردهمایی‌ها و هم اندیشی‌های زیست محیطی برای دبیران کانون‌های محیط زیست شد.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود از دبیران کانون های محیط زیست به عنوان افرادی خودجوش از دل مردم نام برد که به صورت NGO  هایی مردمی در راستای آموزش شهروندان درخصوص مسائل زیست محیطی بی چشمداشت خدمات موثری انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش با افتتاح این مرکز  مقرر شد جلساتی با هدف ارتقاء آگاهی‌های زیست محیطی و یافتن راهکارهایی جهت فرهنگ سازی موثرتر برای شهروندان به منظور عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی کیسه های پارچه ای، جداسازی درب های بطری های پلاستیکی و تفکیک پسماندهای الکترونیکی مانند باتری های مستعمل و لامپ های کم مصرف سوخته و تحویل آن ها به خانه محیط زیست و در مجموع کمک به مشارکت در طرح کاپ به صورت ماهانه برگزار شود.

با توجه به همه گیری و شیوع بیماری کرونا و الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم افتتاح خانه محیط زیست سرای محله هاشمی در ۲۸ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ با متولی گری اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۱۰،شهردار ناحیه ۲ ، مسئول هماهنگی امور شورایاری معاونت اجتماعی منطقه و جمعی از دبیران کانون های محیط زیست در سطح محدوده برگزار شد.

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: 13103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =