مدارس ابتدائی برای استقبال از دانش آموزان آماده شدند

معاون اجتماعی فرهنگی منطقه ۲۰ گفت: طرح استقبال از مهر شامل فعالیت‌های مختلف عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و امورشهری است که از سوی مدیریت شهری این منطقه برنامه ریزی و در مدارس ابتدائی اجرایی می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ حجت‌الاسلام معبودی با اشاره به اینکه زمان شروع مدارس اول ابتدائی با رعایت اصول بهداشتی از ابتدای مهر خواهد بود گفت: در آستانه بازگشائی مدارس و در راستای اجرای طرح استقبال از بهار با توجه به شرایط بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان، ضدعفونی کلاس ها، حیاط و سرویس‌های بهداشتی، رنگ آمیزی و نقاشی فضای بیرونی و داخلی، احداث فضای سبز در حیاط و شستشوی فضای بیرونی و داخلی مدارس ابتدائی این منطقه انجام شد.

او افزود: لکه‌گیری آسفالت مقابل مدارس، مرمت و بازسازی معابر منتهی به مراکز تحصیل و آموزشی، جلوگیری از حفاری در معابر نزدیک به مراکز تحصیلی و بهسازی پیاده رو ها انجام شده است.

معبودی با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان گفت: ضمن افزایش تسهیلات حمل و نقل عمومی درون شهری، ایمن سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی، شناسائی گره‌های ترافیکی و جلوگیری از تراکم ترافیکی، نظارت و مدیریت بر عملکرد سرویس های مدارس، اجرای خط کشی عابر پیاده و نصب تابلوهای گذرگاه عابر پیاده اجرائی شده است.

او ارتقاء خدمات آموزشی، فرهنگی و بهداشتی دانش آموزان را از مهمترین اهداف طرح استقبال از مهر برشمرد و ادامه داد: هماهنگی و همکاری در برگزاری جشن مهر، اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی با رویکرد آشنائی با حقوق و تکالیف شهروندی و همکاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در مراکز تحصیلی و آموزشی در مدارس ابتدائی اجرائی شد.

معاون اجتماعی این منطقه با اشاره به اهمیت آمادگی شهر برای ورود به سال تحصیلی جدید، انجام تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی از طریق نصب بنر و نمایش در تلویزیون‌های شهری و اهدای ماسک به مدارس ابتدائی در آستانه سال تحصیلی جدید را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح استقبال از مهر عنوان کرد.

۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 13202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =