از هیچ اقدامی برای تقویت سازمان آتش نشانی دریغ نخواهیم کرد

به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، آیین تجلیل از آتش نشانان اداره کل پیشتیبانی با حضور معاون مالی و اقتصاد شهری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و مدیر کل پشتیبانی انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری، ضمن تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان و از جان گذشتگان برای حفظ جان و مال شهروندان بیان کرد: افتخار می‌کنم که در جمع عزیزانی هستم که وقت، انرژی و جانشان را برای امنیت و آرامش دیگران وقف می‌کنند و چنان حس آرامش و اطمینانی به وجود آورده اند که با شهروندان وقوع کوچکترین حادثه‌ای، نخستین کسانی را که خبر دار و به کمک می‌طلبند، دوستان و عزیزان آتش نشان هستند.
او همچنین افزود: از آنجایی که مهمترین مأموریت شهرداری ایجاد آسایش و آرامش شهروندان است و سازمان آتش نشانی نیز از جمله سازمان‌هایی است که مردم بیشترین رضایت را از آن دارند، بنابراین مجموعه معاونت مالی و اقتصاد شهری نیز تمام توان خود را در خصوص تجهیز، نوسازی و تقویت سازمان آتش نشانی به کار گرفته است.
همچنین در این مراسم، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، ضمن قدردانی از برپایی این مراسم، تقارن روز آتش نشانی با پایان هفته دفاع مقدس را که به دلیل شهادت جمعی از آتش نشانان درسال ۵۸ که در عملیات اطفای حریق پالایشگاه آبادان که توسط دشمن به آتش کشیده شد را نماد از جان گذشتن های آتش نشانان در ۸ سال دفاع مقدس برشمرد.
او همچنین گفت: بزرگترین مأموریت در این جامعه حفظ جان ومال شهروندان است و سخت تر از حادثه آتش سوزی چه برای کسی که گرفتار آن شده و چه برای کسی که مأموریت نجات را بر عهده دارد، نیست که الحمد الله و با یاری خدا و همت و تلاش همکارانم در این سازمان، امروز از سرمایه بزرگ اعتماد و رضایتمندی کامل شهروندان برخورداریم.
داوری ضمن تأکید بر فراگیری و آگاه سازی فرهنگ ایمنی، تصریح کرد: از آنجایی که شهر تهران با توجه به بافت تراکم زیاد جمعیت و زیرساخت هایش یکی از پیچیده ترین شهرها برای عملیات نجات است بنابراین بالابردن فرهنگ ایمنی از طریق آموزش همگانی در کنار ایمن سازی ساختمان ها و زیرساخت ها، از بروز حوادث بسیاری جلوگیری خواهد نمود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در خاتمه ضمن تأکید بر نگاه جدی به وضعیت معیشتی و رفاهی آتش نشانان گفت: یک آتش نشان در روزهای کاری خود با چالش ها و مشکلات بسیاری مواجه است لذا وظیفه ما این است که با کاهش دغدغه های معیشتی این عزیزان، آنها را برای سازمانی قدرتمندتر و در خور مردم و شهروندان آماده سازیم.
این مراسم که دیروز برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل پشتیبانی شهرداری در حوزه آتش نشانی توسط حسین وزیری، مدیرکل پشتیبانی شهرداری و قدردانی از آتش نشانان این اداره کل و همچنین آتش نشان شفیعی برادر یکی از شهدای پلاسکو و خانواده مرحوم ساسانی یکی دیگر از آتش نشانان مرحوم این اداره کل، پایان یافت.

۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 13307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =