اطلس شهری کودکان و نوجوانان در منطقه ۲ تدوین می شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ از تهیه و تدوین اطلس شهری کودکان و نوجوانان به منظور دستیابی به برنامه های توسعه ای شهردوستدار کودک خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ ،کاظم داودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: به منظور تعهد به اجرای کنوانسیون حقوق کودک در سطح محلی و با هدف توسعه ی برنامه های شهر دوستدار کودک؛ تهیه اطلس شهری کودکان و نوجوانان درمنطقه ۲ توسط تیم پژوهشی ومطالعاتی درحال اجرا است.
داودی بیان داشت:آگاهی از ویژگی های کمی- کیفی ، جمعیت شناختی، آشنایی با پتانسیل های جغرافیایی، اقلیمی، اقتصادی سطح منطقه ، برآوردنیازها و کمبودهای این قشر و همچنین امکانات و تسهیلاتی که درشرایط فعلی در اختیار آنان قرار دارد از اهمیت بالایی برخورداراست.
معاون شهردار منطقه ۲ اشاره داشت: تدوین اطلس مورد نظر برای پیمودن مسیر شهردوستدار کودک و توسعه ی بومی سازی شاخص های پایه ای ، اصلی و ایجاد بسترمناسب اقدامی تاثیرگذار خواهد بود.،که می تواند تصویری روشن و روزآمد از مشکلات کودکان و نوجوانان و همچنین تحلیل میزان دسترسی آنها به انواع خدمات حقوقی، سلامت، بهداشت، تغذیه، ایمنی و حمل و نقل برای هرگونه چشم انداز و سیاستگذاری دراین حوزه را فراهم آورد.
داودی درپایان افزود: اطلس شهری کودکان و نوجوانان مبنای تهیه تمامی طرح ها، برنامه ها واقدامات توسعه ای شهردوستدار کودک در چهارچوب دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک و راهنمای ملی توسعه شهردوستدارکودک و نوجوانان قرار می گیرد.

۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 13354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =