آمادگی همه جانبه آتش‌نشانی در فصل پاییز

شهر: سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: در چند سال اخیر بیش از ۱۰۰ پمپ آب توسط سازمان آتش‌نشانی برای شرایط بحرانی خریداری شده است.

به گزارش شهر، هر سال بارش‌های پاییزی، شهر را عموما با چالش‌های مختلفی مواجه می‌کند و اگر این چالش ها به درستی مدیریت نشود، نظم شهری برهم خواهد خورد. بر همین اساس آتش نشانی تهران همه ساله اقداماتی را برای برقراری نظم عمومی در شهر انجام می دهد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص اقدامات آتش نشانی در فصل پاییز گفت: به عنوان اولین اقدام، آتش نشانی تعدادی تجهیزات احتیاط و پشتیبانی را که در فصل پاییز کارایی دارد، در ردیف عملیات قرار می دهد.

جلال ملکی افزود: در سازمان آتش نشانی تعدادی خودرو احتیاط وجود دارد که در گروه تجهیزات فرسوده به حساب می آیند و دیگر در عملیات ها کارایی ندارند، ولی در امور پشتیبانی مانند رفع آبگرفتگی جوی ها و کانال ها مورد استفاده قرار می گیرند.

او اضافه کرد: تجهیزات آتش نشانی پیش از آن که در ردیف عملیات قرار گیرند، ابتدا بررسی شده و نواقص آن ها رفع می شود تا در زمان بارش برای رفع آبگرفتگی ها به کار گرفته شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره یک از اقدامات موثر سازمان برای بارش‌ها بیان کرد: در چند سال اخیر بیش از ۱۰۰ پمپ آب توسط سازمان آتش‌نشانی برای شرایط بحرانی خریداری شده است.  این پمپ ها به سطح قوی و معمولی تقسیم بندی شده و بسیار کارآمد هستند که از این پمپ ها در استان های سیل زده نیز استفاده شد.

ملکی درخصوص استفاده مناطق و نواحی شهر تهران از پمپ های آب گفت: سازمان آتش نشانی طی جلساتی برای خریداری پمپ‌های آب به مناطق و نواحی مشاوره داد تا در مواجهه با مشکلات شهری ناشی از بارش‌ها آمادگی کامل داشته باشند.

او با اشاره به کاهش آبگرفتگی ها در دو سال اخیر توضیح داد: اقدامات به موقع شهرداری تهران درلایروبی جوی‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های شهری تاثیر به سزایی در کاهش آبگرفتگی ها داشته است. امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مونوکسید کربن ،مرگ خاموش

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره یکی از خطرات جدی فصل پاییز که شهروندان را تهدید می‌کند، عنوان کرد: گاز مونوکسید کربن یکی از اتفاقاتی است که در فصل پاییز بسیار شایع است و جان شهروندان بسیاری را به خطر می اندازد و حتی منجر به فوت خواهد شد، بر همین اساس سازمان آتش نشانی هرساله  اقداماتی را در این زمینه انجام می دهد.

او با اشاره به ارائه توصیه‌نامه‌های ضروری درخصوص گاز مونوکسیدکربن در میان شهروندان گفت: طی دو سال گذشته سازمان آتش نشانی بروشورهایی درخصوص گاز مونوکسید کربن منتشر کرد. امسال نیز در صورت اضطرار و افزایش خطرات ناشی از این گاز، مجددا مباحث آموزشی با همکاری رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

ملکی تاکید کرد: طی دو سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا امکان بازدید حضوری از ساختمان‌های شهر فراهم نشد، اما امسال سوالات مرتبط با گاز مونوکسیدکربن در طرح پلاک ایمن از شهروندان پرسیده خواهد شد تا در صورت وجود مشکل راهنمایی شده و اقدام به رفع آن کنند.

او درباره آمادگی آتش‌نشانی در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه، توضیح داد: به عنوان مثال شکستگی درختان و سقوط داربست‌های فلزی در هنگام وزش باد در فصل پاییز امری محتمل است و در صورت بروز حادثه آتش نشانی به موقع در محل حضور پیدا خواهد کرد. اما مسئله دیگر این است که داربست ها در سطح شهر مالک دارند و می توان با رعایت نکات ایمنی از سقوط آن ها جلوگیری کرد تا منجر به حوادث جبران ناپذیر نشود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در ادامه به حضور همه جانبه سازمان آتش نشانی تاکید کرد و گفت: ایستگاه‌های آتش نشانی در سطح شهر در حال آماده باش هستند و حتی شهروندان می توانند در صورت بروز مشکل، سوالات خود را به صورت حضوری با نیروهای آتش نشانی مطرح کرده تا راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

او درباره  همکاری و تعامل رسانه‌ها با سازمان آتش نشانی ذکر کرد: ارتباط دو سویه رسانه ها با سازمان آتش نشانی نقش به سزایی در آگاهی شهروندان ایفا خواهد کرد.

ملکی در پایان تاکید کرد: انجام اقدامات مختلف در شهر به شرایط موجود بستگی دارد. آتش نشانی در مواجهه با اتفاقات غیر مترقبه در پاییز به طور ضربتی اقدام به تشکیل کارگروه خواهد کرد، تا بتواند اقدامات به موقع و موثری را انجام دهد.

۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 13356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =