تهران چگونه از فناوری برای بهبود زندگی شهری و معیشت استفاده می‌کند

شاخه آسیا و اقیانوسیه سایت  UNDP (برنامه توسعه سازمان ملل) به تازگی اقدام به انتشار مقاله‌ای کرده که در آن موضوع نقش شهرهای هوشمند واقعی در توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، این مقاله با عنوان «چرا شهرهای واقعاً هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند: تهران چگونه از فناوری برای بهبود زندگی شهری و معیشت استفاده می‌کند» به مقایسه ابعاد برنامه تهران هوشمند (STP) در دستیابی به اثرات به کارگیری فناوری و نوآوری در بهبود کیفیت زندگی شهروندان می‌پردازد.

این گزارش به تلاش برنامه تهران هوشمند برای شناسایی آنچه بیشترین تأثیر را بر کیفیت زندگی شهروندان دارد اشاره کرده و به طرح ابعاد STP شامل پنج طرح شهروند هوشمند و خدمات دیجیتال، برنامه نوآوری شهری، حمل‌ونقل هوشمند، محیط هوشمند، انرژی و ایمنی و تحول دیجیتال شهرداری اشاره دارد. 

این مقاله بر اهمیت شناسایی و پیاده سازی رویکردهای نوآورانه و متنوع در هوشمندسازی شهر تهران تاکید دارد و برگزاری رویداد (InnoTehran) که منجر به شناسایی بیش از ۴۰۰ نیاز فنی و عملیاتی شهر تهران شده وامکان ارتباط بین استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها با سازمان‌های شهری را فراهم کرده است را دستاوردی بزرگ می‌داند.

مقاله‌ «چرا شهرهای واقعاً هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند» با همکاری مشترک  محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران و کلادیو پروویداس، نماینده دائمی سازمان UNDPدر ایران، به زبان انگلیسی نوشته شده است.

برای مطالعه مقاله اینجا را کلیک کنید. 

۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 13416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =