نشست تخصصی «خانواده و رسالت» برگزار شد

موسسه مطالعات و تحقیقات زنان با مشارکت اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به مناسبت سالگرد ارتحال پیامبر (ص) نشست تخصصی با محوریت خانواده و رسالت برگزار کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران زهرا بهروز آذر رئیس اداره کل امور بانوان شهرداری تهران از ضرورت و علت برگزاری این نشست مجازی گفت:خانواده محبوب‌ترین و عزیزترین نهاد بشری نزد خداوند در دین اسلام معرفی شده که هدف از تشکیل آن، برآوردن و تأمین نیازهای عاطفی و معنوی است. خانواده به‌عنوان کانون تربیت معرفی شده  که صلاح و فساد آن بر جامعه‌ انسانی اثرگذار خواهد بود .از آنجایی که پیامبر اکرم (ص) در طول دوران عمر پربرکت خود، نکات بسیار عالی و راهبردی را به‌صورت گفتاری و رفتاری به‌عنوان سیره خود در خانواده و نحوه برخورد با اعضاء خانواده به یادگار گذاشته اند، بر آن شدیم تا  با همکاری موسسه مطالعات و تحقیقات زنان، نشست تخصصی با عنوان «خانواده و رسالت» به مناسبت سالگرد ارتحال پیامبر( ص)  برگزار کنیم.

رئیس اداره کل امور بانوان موضوعات عنوان شده این نشست را بیان کرد: در این نشست بیشتر ماهیت و ضرورت های وجودی نهاد خانواده مورد باز شناسی قرار گرفت زیرا عدم شناخت  این ماهیت موجب تضعیف بنیان خانواده می شود و آن را نهادی آسیب پذیر کرده. خانواده در شرایطی که کارکردها و نقش خود را به خوبی ایفا کند می تواند در مسیر اهداف متعالیش سبب رشد  جامعه‌ی پیرامونی خود شود.

بهروز آذر از اهمیت جایگاه خانواده در دین اسلام گفت: اسلام آداب ویژه ای برای زندگی خانوادگی وضع کرده و ساختار مطلوب و به‌هنجار را براساس آموزه‌ های دینی بنا کرده است. به رغم تغییرات زیادی که دنیای امروز برای زندگی افراد به ارمغان آورده ، این آموزه‌ها به عنوان  راهگشای معضلات می توانند بکار گرفته شوند تا ضمن بهبود و ارتقاء کیفیت روابط خانوادگی شاهد سعادت و سامان یافتن جامعه نیز باشیم.

۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 13458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =