گوهر ناب دفاع مقدس روحیه انقلابی و فرهنگ کار مخلصانه برای مردم است

شهردار تهران با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گوهر ناب دفاع مقدس را روحیه انقلابی و فرهنگ کار مخلصانه برای مردم توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران صبح امروز -پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰- در مراسم تشییع پیکر دو شهید دفاع مقدس تاکید کرد: خداوند را شاکرم که در روز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ما را به محضر دو شهید عزیز و سعید دعوت کرد تا به بهره‌مندی از برکات دو شهید در این خطه از منطقه ۲۲ نایل شویم. 

او با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه «به فردی گفتند زیارتی که می‌روی همت توست یا قسمت؟ گفت نه همت است نه قسمت، زیارت دعوت است» گفت: امروز دعوت شده‌ایم که در کنار ملجأ پاک این شهیدان پایه‌ای از معرفت، درس آموزی و دقت بیابیم و آن را سرمایه‌ وجود و زندگی قرار دهیم. امام عظیم الشان مان به ما یاد داد که چگونه فکر کنیم و بیاندیشیم.

شهردار تهران گفت: روزی که خرمشهر آزاد شد و ما در پوست خود نمی گنجیدیم امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و به دست و بازوی رزمندگان بوسه زد. امام(ره) به ما فرمودند «دریابید خودتان را که غرور شما را نگیرد.» 

زاکانی با بیان اینکه یکی از شهدایی که پیکرش امروز خاکسپاری شد ۱۸ ساله و از آوردگاه‌ عملیات بدر است، گفت: در عملیات بدر با پیشروی بسیار جدی و موفق تا شرق دجله جلو رفتیم، اما روز چهارم یا پنجم عملیات بود که اعلام شد ۴۵ نقطه ثبتی انفجاری در مسیر وجود دارد. به همین دلیل حدود ۲۴ ساعت نگذشته بود که با فشار دشمن بعثی مجبور به عقب نشینی شدیم. 

شهردار تهران از شرایط سخت عملیات بدر صحبت کرد و ادامه داد: احساس می‌کردیم پایان زمان است و دنیا روی سر ما خراب شده و همه زانوی غم‌ در بغل گرفته اشک در چشم داشتیم، اما امام عظیم الشان (ره) به شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی پیام داده و فرمودند «شما پیروزید.» در حالی که ما شکست خورده بودیم. آنچه مهم است، قیام راسخ و با ایمان در مسیر درست است تا قله هایی که افتخار جامعه بشری است، فتح شود. 

شهردار تهران با اشاره به این که یکی دیگر از شهدای گرانقدر ۲۲ ساله و از عملیات کربلای ۵ است، بیان کرد: زمانی که تفکر درست و قیام راسخ جاری و ساری باشد همه ظرفیت‌های جهان در اختیار صاحب این تفکر است. اوست که فرمان می‌دهد چه چیزی محقق شود. 

او گفت: همزمان با حصر آبادان، کسی تصور نمی‌کرد که فردای آن روز بعثی‌ها وارد بهمنشیر شوند، اما امام(ره) فرموده بودند حصر آبادان باید شکسته شود. چرا که صاحب این تفکر، امر به چنین اقدامی کرده بود و بنابراین تمام عالم و آدم دست به دست هم داد تا محقق شود. در عملیات کربلای یک در مهران هم سید احمد خمینی سه بار بیان کرد که «امام (ره) فرمودند مهران باید آزاد شود.» 

زاکانی، گوهر ناب دفاع مقدس را فرهنگ، روحیه و تفکر جهادی، مخلصانه و مومنانه توصیف کرد که به گفته او؛ محصول آن شهیدی است که ما را دعوت کرده و باید از او درس آموزی کنیم.

او با بیان اینکه وجود مبارک این دو شهید در منطقه ۲۲ قطعا منشأ خیر، برکت و سبب رشد و تعالی جامعه خواهد شد، گفت: ما دعوت شدیم که با شهدا عهد و پیمان ببندیم. اگر در کنار شهدا مویه و گریه می‌کنیم، کمترین بخش ماجراست در واقع در حداقلی‌ترین بخش سبب ظهور و بروز عقلانیت و احساس و درک بزرگی راه آنان در ما می‌شود. 

شهردار تهران ادامه داد: به شهدا که می‌نگریم آنها را اسوه‌های پایداری می بینم که باید به آنها تاسی کنیم. اگر در کنار شهدا تاریخ را مرور می کنیم، در مسیر تاریخ مرد را از نامرد، سره را از ناسره، تشخیص می‌دهیم و توجه می‌کنیم که این عزیزان چه کسانی بودند و چه انتظاری از ما دارند. اگر به شهدا توسل می‌جوییم و آنان را بهره‌مند از امکان و دستگیری می‌دانیم باید از آنان کمک بطلبیم. اگر بزرگی آنها را یاد می‌کنیم‌ به واسطه عظمت و بزرگی آنان است و امیدی که به شفاعت آنها داریم. 

او با اشاره به اینکه امروز در سالگرد شهادت امام خوبی‌ها مهمان دو شهید عزیز هستیم، افزود: به تجربه اندک بنده در دفاع مقدس شهدا انتخاب می‌کردند که گمنام بمانند و چگونه شهید شوند. دوستان ما از شهادت شان برای ما می گفتند و ما شاهد شهادت‌شان بودیم. امیدواریم ما نیز بتوانیم از دستگیری آنان بهره‌مند شویم و یا تحول بزرگ، با حضور یک دولت انقلابی و فداکاری مسوولان کشور و در پیروی از رهبر عظیم الشان، بزرگ، حکیم و عظیم القدر امام خامنه‌ای در کشور رخ دهد تا نوکری مردم را پیشه کنیم و از دعای خیر شما بهره مند شویم.

۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 13467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =