اجرای ۱۵۰ برنامه در بوستان‌های شهر تهران برای کودکان

مجتبی دانشور از اجرای ۱۵۰ برنامه در بوستان‌های شهر تهران در قالب تئاتر و نمایش فیلم در مناطق کم‌برخوردار به مناسبت هفته کودک خبر داد.

مجتبی دانشور مدیر کل آموزش‌های شهروندی از اهمیت و توجه به کودکان در آموزش‌های شهری به خبرنگار شهر گفت: این اداره به عنوان یکی از متولیان آموزشی در شهر تهران، وظیفه آموزش و ترویج مفاهیم شهروندی و زندگی صحیح در فضای شهری به مردم را داراست که کودکان، مخاطبان اصلی در برنامه ریزی آموزشی کشور هستند. در همین راستا و با توجه به هفته ملی کودک که از ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه نام گذاری شده، اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران ،برنامه‌هایی با رویکرد نشاط و تحرک برای کودکان طراحی کرده است.

 مدیرکل آموزش‌های شهروندی دوران کرونا را دوران منفعل بودن کودکان دانست و بیان کرد: هدف از نام گذاری هفته ملی کودک در تقویم کشور، توجه به نیازهای عاطفی کودکان در کنار رشد و شکوفایی استعداد آنهاست این در صورتی است که حدود ۲ سال از شیوع ویروس کرونا گذشته و کودکان زمان زیادی را درخانه سپری کرده‌اند، این موضوع باعث منفعل بودن کودکان شده است.

او درباره شعار هفته ملی کودک توضیح داد: شعار«حال خوش کودک، رنگ خوش زندگی» بر اساس مصوبه کمیته اجرایی و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ، نام گذاری شد. بخش عمده برنامه‌های اداره کل آموزش‌های شهروندی با محوریت این شعار از طریق معاونت اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه درحال اجرا است.

مجتبی دانشور درباره فضای برنامه‌های در حال اجرا گفت: دو اصل در اجرای برنامه‌ها در بوستان‌های شهر برای ما حائز اهمیت است. در وهله اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دومی اجرای بازی‌های بومی و محلی به همراه خانواده کودکان، تا از این طریق مشارکت و همدلی را به آنها آموزش دهیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی افزود: یکی از برنامه‌های مهم در حال اجرا، نمایش فیلم و اجرای تئاتردر مناطق کم برخوردار و جنوب شهر با کمک ماشین‌های سیار است. اداره کل آموزش های شهروندی برای اجرای برنامه‌ها با سایر ادارات شهرداری تهران همکاری کرده و قرار است با همکاری سازمان زیبا سازی، نقاشی‌های منتخب کودکان در این ویژه برنامه را به نمایش عموم گذاشته شود.

۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 13532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =