تأکید بر تسریع روند عملیات عمرانی تکمیل تقاطع غیرهمسطح سه راه باقر شهر

عضو شورای اسلامی شهر تهران همراه با معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۹ از عملیات اجرایی فاز دوم و سوم پروژه تقاطع غیر همسطح سه راه باقر شهر بازدید کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، جعفر بندی‌شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید با بیان اینکه چندین سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه می‌گذرد و با عنایت به شروع بکار مجدد پروژه در سال‌های اخیر به ادامه روند اجرایی این پروژه تأکید و بر تعجیل در اتمام این پروژه با بکارگیری حداکثر ظرفیت و روند تسریع در عملیات اجرایی اشاره کرد و گفت: خواستار همکاری شهرداری باقرشهر و شهروندان در حال تردد از این محور با نیروهای اجرایی این پروژه هستیم تا با رعایت نظم ترافیکی شاهد بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت این پروژه باشیم.

شربیانی افزود: امیدواریم با پیگیری شهرداری منطقه ۱۹ و شهرداری باقر شهر مشکل معارضین پروژه هرچه زودتر مرتفع شود.

در این بازدید عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز گفت: در حال حاضر هسته مرکزی این تقاطع به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده و تلاش خواهد شد تا مسیرهای تندروی جاده قدیم قم، دوربرگردان‌های شمال به شمال و جنوب به جنوب و نیز زیرگذر تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر که ترددهای شرق به غرب و غرب به شرق در محل تقاطع را امکانپذیر ساخته است، ظرف یک ماه آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.

شعبانی خواستار تسریع روند عملیات اجرایی تقاطع سه راه باقرشهر در قالب ۳ شیفت کاری شد و بیان کرد: ضرورت اتصال تقاطع به معابر مرتبط و تکمیل مسیرهای دسترسی پیش بینی شده در پوسته طرح باید در فرآیند تکمیل پروژه مدنظر قرار گیرد تا به این ترتیب تسهیلات ترافیکی بزرگراهی و محلی بصورت توامان تحویل شهروندان شود.

همچنین در این بازدید علی توکلی شهردار منطقه نیز به ارائه توضیحاتی درخصوص روند اجرایی پروژه تقاطع سه راه باقر شهر و اقدامات صورت گرفته برای تسریع در بازگشایی آن پرداخت.

توکلی درباره پروژه تقاطع غیر همسطح سه‌راه باقر شهر گفت: در سال ۹۷ این پروژه با پیگیری شهرداری منطقه ۱۹ پس از سال‌ها توقف آغاز به کار کرد و فاز یک آن اواخر سال ۹۷ با حضور شهردار وقت تهران و فاز دوم این پروژه نیز سال ۹۷ به طول ۲۷۰ متر در مسیر جنوب به غرب تقاطع افتتاح و طی سال ۹۸ نیز برای کاهش ترافیک این محدوده، ورودی باب الحوائج احداث شد.

توکلی افزود: در سال ۹۹ روگذر جنوب به شمال باقر شهر به اتمام رسید و جهت رفع ترافیکی، دوربرگردان مسیر شرق به شرق علامه عسگری احداث شد که در این پروژه بیش از ۱۵۳ درخت رفع معارض و بطول ۴۰۰ متر بزرگراه علامه عسگری در هر دولاین تعریف شد.

توکلی با اشاره به معارضات موجود در این پروژه و توافقات انجام گرفته برای رفع آنها اعلام کرد: در همین راستا نزدیک به ۴۰۰ مترمربع از مغازه های معارض (شامل عرصه و اعیانات) توسط شهرداری این منطقه تملک شده و سه باب مغازه دیگر نیز در مرحله تملک هستند.  

شهردار منطقه بیان کرد: در حال حاضر فاز دوم این پروژه در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است و عملیات اجرایی فاز سوم آن نیز پس از تأمین اعتبار مورد نیاز  آغاز خواهد شد. اجرای آسفالت، نهر و کانیو تک جدول و رفیوژ وسط از جمله اقدامات عمرانی اجرا شده در فاز دوم این پروژه هستند.
 

۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 13588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =