پروژه‌های مناسب سازی شده در منطقه۲ به بهره برداری رسید

شهردار منطقه۲ با تاکید بر اهمیت مناسب‌سازی به عنوان یکی از معیارهای عدالت اجتماعی گفت: طرح مناسب‌سازی در بخش‌های معبرشهری، بوستان و ساختمان‌های منطقه تکمیل و برای استفاده افراد توان یاب آماده شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی در مراسم بهره برداری از پروژه های مناسب سازی شده که به مناسبت روز عصای سفید و با حضور مدیران شهری، مدیر عامل انجمن نابینایان ایران و یکی از شهروندان روشندل منطقه برگزار شد، گفت: با توجه به  رویکرد مدیریت شهری به مناسب سازی فضاهای شهری و تسهیل دردسترسی افراد کم توان، طرح مناسب سازی معابر شهری، بوستان ها و ساختمان های منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به بهره برداری از ۵۵۰ متر مسیر مناسب سازی شده حدفاصل میدان توحید تا خیابان باقرخان، گفت: در راستای مناسب‌سازی معابر برای افراد توان یاب و روشندل، اتصال سواره رو به پیاده رو، اجرای نوار بساوایی همچنین  ایجاد خط ویژه روشندلان با استفاده از سنگفرش انجام شد.

شهردار منطقه به تکمیل طرح مناسب سازی دو ساختمان اداری منطقه اشاره کرد و گفت: تهیه و نصب هندریل در راه پله ها، رمپ ها، کابین آسانسورها، اجرای نوارهای بساوایی، همسطح سازی نقاط دارای اختلاف سطح، سرویس های بهداشتی، ترمز پله و شبرنگ پله و... از جمله اقدامات اجرایی در این زمینه است.

او با اشاره به نصب دستگاه های ویلچر بر در ساختمان های اداری افزود: به منظور تسهیل در دسترسی افراد کم توان ،در  برخی از ساختمان ها که آسانسور وجود ندارد دستگاه های ویلچر دو منظوره شامل حمل دستگاه ویلچر و صندلی مخصوص حمل سالمند و کم توان تهیه و نصب شد.

شهردار منطقه ۲ طرح مناسب سازی بوستان نیما را از دیگر طرح های اجرایی برشمرد و گفت: با هدف تسهیل در دسترسی افراد توانیاب به بوستان‌ها، بوستان نیما به‌عنوان بوستان دوستدار افراد توانیاب برای دسترسی حداکثری این افرادمناسب‌سازی شد.

صالحی افزود: تجهیز بوستان به ست ورزشی مخصوص افراد توانیاب، همسطح‌سازی فضای بوستان برای تسهیل‌ تردد با ویلچر و اجرای نوار بساوایی برای افراد روشندل ، تهیه و نصب هندریل، مناسب‌سازی سرویس بهداشتی عمومی، نصب آبخوری دو ترازه ، تعبیه نیمکت‌های مخصوص با طراحی منحصربه‌فرد و تعبیه جایگاه مخصوص پارک خودرو معلولان از جمله اقداماتی است که در راستای مناسب‌سازی انجام شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر سرای محلات بهرود، شهرآرا و دریانو برای تردد روشندلان مناسب سازی شده است، گفت: اجرای نوار بساوابی و تجهیز آسانسور این سرای محلات به کلید ویژه افراد روشندل از جمله اقدامات اجرایی درمناسب سازی مراکز فرهنگی است.مناسب سازی سرای محلات آزمایش و مرزداران  نیز در حال انجام است.

در پایان این مراسم از  علی اکبر جمالی، مدیر عامل انجمن نابینایان ایران و آزاده شریفیان روشندل و حافظ کل قرآن با اهدای لوح تقدیر با خط بریل تجلیل به عمل آمد.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 13708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =