ارتباط با خانواده‌های کم‌برخوردار از طریق بانک اطلاعاتی سامانه سمات

رجب ‌زاده شهردار منطقه۲۱ گفت: نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار در قالب بانک اطلاعاتی مندرج در سامانه سمات، یک به یک با برقراری تماس تلفنی همکاران اداره آسیب‌های اجتماعی، در جریان روند واکسیناسیون و معرفی به مراکز مربوطه قرار گرفتند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، رضا رجب‌زاده شهردار این منطقه درخصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با کرونا گفت: به طور مشخص می‌توان آغاز انجام واکسیناسیون در منطقه۲۱ را از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ دانست و تا زمان ریشه کن شدن بیماری کرونا، شهرداری منطقه۲۱ با تمام ظرفیت‌های خود پای کار خواهد بود.

او افزود: به دستور شهردار پایتخت در کمتر از ده روز کاری چهار مرکز واکسیناسیون در منطقه۲۱ راه اندازی و به سرانه منطقه افزوده شد که این اقدام جهادی به منظور افزایش رفاه حال شهروندان و تسریع در امر واکسیناسیون عمومی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت غرب تهران و مدیریت شهری منطقه ۲۱ صورت پذیرفت.

شهردار منطقه۲۱ با اشاره به اقدام مشترک شهرداری و نهادهای ذیربط در امر واکسیناسیون شهروندان آسیب پذیر، گفت: ۶۰نفر از مددجویان مددسرا و ۵۰ عضو مرکز پرتو پس از آمارگیری دقیق و حضور واکسیناتورها در این دو مرکز، واکسن کرونا را دریافت کردند. والدین و سایر اعضای خانواده کودکان تحت پوشش مرکز پرتو نیز به نزدیک ترین مرکز واکسیناسیون محل سکونت معرفی شدند. ۱۳۰ نفر از اعضای مستقر در سه کمپ ترک اعتیاد منطقه نیز به مراکز سازمان بهزیستی جهت دریافت واکسن معرفی شدند.

او در همین راستا افزود: با هماهنگی های صورت گرفته، بی خانمانان پس از شناسایی توسط گشت‌های شبانه‌روزی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و تماس شهروندان با سامانه۱۳۷؛ با حضور ون سیار واکسیناسیون، واکسن کرونا را دریافت می کنند.

رجب زاده تاکید کرد: نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار منطقه۲۱ در قالب بانک اطلاعاتی مندرج در سامانه سمات، یک به یک با برقراری تماس تلفنی همکاران اداره آسیب‌های اجتماعی، در جریان روند واکسیناسیون و معرفی به مراکز مربوطه قرار گرفتند.

مدیریت ارشد شهری منطقه۲۱ بیان کرد: همراهی عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی در قالب برپایی مراکز تشخیصی و تست رایگان کرونا، همچنین جمع آوری کمک‌های مردمی جهت توزیع در میان اقشار آسیب دیده از کرونا و نیازمندان منطقه۲۱ از جمله اقدامات عام المنفعه و خداپسندانه به شمار می رود.

شهردار منطقه۲۱ ادامه داد: هم اکنون ۹مرکز واکسیناسیون در سطح منطقه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت غرب تهران، مدیریت شهری منطقه، سپاه و بسیج فعالیت دارند که عبارتند از: درمانگاه خیریه صاحب کوثر واقع در تقاطع بلوارهای گلها و لاله، مرکز بهداشت شهرک فرهنگیان-آزادی، سوله مدیریت بحران شهرک استقلال، پایگاه شهدای غواص در شهرک فاطمه الزهرا، مرکز خودرویی واقع در کیلومتر۱۷ بزرگراه شهید لشگری، کوچه۶۳، پایگاه معین مدیریت بحران، مرکز خودرویی سایپا در بلوار ایران‌خودرو، مرکز ساپکو بعد از پل ایران‌خودرو، مرکز باشگاه نفت واقع در خیابان خسرو پرویز تهرانسر، نبش کوچه نهم، ورزشگاه شهدای وردآورد در ابتدای خیابان ولیعصر.

رجب زاده به فعالیت این 9 مرکز از ۸ صبح تا ۹ شب اشاره کرد و افزود: شاهد افزایش میزان رضایتمندی ساکنین و شهروندان، کاهش اتلاف زمان در صفوف تزریق واکسن و درنهایت ایمن سازی جمعی در برابر ویروس کووید۱۹ باشیم.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 13713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =