مناسب سازی بیش از ۲۳ کیلومتر معبر برای معلولین

به مناسبت روز جهانی نابینایان؛ روز عصای سفید، محور شهرزیبا تا اتوبان شهید باکری، با حضور محمود کلهری شهردار و سعید جودکی معاون فنی و عمران منطقه ۵ افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۵، محمود کلهری شهردار منطقه در این افتتاحیه ضمن بازدید از معبر مناسب‌سازی شده، گفت: یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های شهرداری در حوزه‌های عمرانی و خدماتی، مناسب سازی اصولی معابر برای معلولین و نابینایان است.

او افزود: تاکنون بیش از ۲۳ کیلومتر معبر و پیاده رو همچنین حدود ۲۰ ابنیه، بوستان، سرای محله و سرویس‌های بهداشتی نیز به همت همکاران  این منطقه برای استفاده معلولین مناسب سازی شده است.

کلهری با بیان اینکه در افتتاح پروژه‌های این چنینی، صرفا ارائه آمار و ارقام مهم نیست، بلکه کیفیت اهمیت دارد، بیان کرد: باید مناسب‌سازی را با همفکری جامعه هدف و عزیزان معلول، پیش برد تا مناسب سازی اصولی و درست رخ دهد. مناسب سازی یک تیم فنی و کارشناسی می خواهد که مهم ترین رکن آن باید از خود این دوستان باشد.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه امیدواریم معلولین عزیز و نابینایان با بیان نقطه نظرات خود ما را یاری کنند، اظهار داشت: ما زمانی می توانیم ادعای اتمام یک پروژه را داشته باشیم که مورد تایید عزیزان جامعه هدف قرار گرفته و حتما برخی از آنها باید ذیل صورت جلسات تکمیل پروژه را امضا کنند. حتی در بعضی موارد می توان صورت وضعیت پیمانکار را منوط به تایید افراد جامعه هدف قرار داد. چراکه ما باید به دنبال حداکثر مناسب سازی باشیم. اگر مناسب سازی حداکثری صورت نگیرد، عملا این معبر برای یک معلول قابل استفاده نیست.

او با بیان اینکه افتتاح این پروژه ، گام مثبتی است تا در گام بعدی نواقص شناسایی و رفع شود، عنوان داشت: تلاش می شود تا در تمامی کارهای عمرانی جدیدی که در سطح منطقه صورت می گیرد، صددرصد امر مناسب سازی در آن لحاظ شود.

کلهری افزود: امیدوارم روزی در تهران شاهد باشیم که تمام مسیرها و معابر مناسب سازی شده و هیچ معلولی برای تردد در شهر، دچار مشکل نشود.

شهردار منطقه ۵ ضمن درخواست از معاونت فنی و عمران برای جمع آوری نظر جامعه هدف نسبت به معابر مناسب سازی شده، به صحبت‌های معلولین حاضر در افتتاحیه، گوش فراداد.

بر اساس این گزارش تاکنون در منطقه ۵ شهرداری تهران، ۲۳ نقطه به متراژ ۲۳.۴۰۹ کیلومتر مناسب سازی شده است که حدود ۹.۹۱۴ کیلومتر از این محورها احداث و حدود ۱۳.۴۹۵ کیلومتر اصلاح و مرمت شده است. از این ۲۳ نقطه، ۵ پارک برای معلولین مناسب سازی شده، همچنین ۱۲ محور قابل افتتاح و ۵ محور در حال اجرا است.

از سوی دیگر، مناسب سازی در ۹ سرویس بهداشتی و ۳ ساختمان نیز متناسب با ضوابط معلولین صورت گرفته است.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 13717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =