بوستان دامپزشکی در شمال تهران مناسب سازی شد

بوستان دامپزشکی در شمال تهران به منظور سهولت ایمن در تردد کم توانان جسمی و حرکتی به مناسبت روز جهانی عصای سفید مناسب سازی و با حضور مدیران شهری تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ در آیین افتتاح مناسب سازی بوستان دامپزشکی واقع در محله سوهانک این منطقه که با حضور علی اکبر جمالی مدیر عامل انجمن نابینایان ایران و مشاور پروژه های مناسب سازی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری به مناسبت روز جهانی عصای سفید برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس قانون جامع حمایت از افراد معلول جامعه، مناسب سازی معابر و اماکن برای زیست این اقشار از وظایف برخی سازمان ها از جمله شهرداری است که باید در صدور پروانه های ساخت، طرح های توسعه شهری و... این مبحث مورد توجه قرار گیرد.
او تصریح کرد: در منطقه یک بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افراد برای سهولت توام با ایمنی در تردد نیازمند مناسب سازی معابر هستند که علاوه بر جانبازان و معلولین شامل بانوان دارای فرزند کوچک، کهنسالان، بیماران و ... می شوند بر همین اساس با تشکیل جلسه ستاد مناسب سازی شهر تهران، معابر سطح منطقه یک جهت پیوستن به شبکه همپیوند مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفت.
موسوی افزود: طبق مصوبه ستاد مناسب سازی فضای شهری، ساختمان ها و بوستان ها، بازارهای روز میوه و تره بار، مساجد، ایستگاه های مترو و BRT که در مجاورت با معابر انتخاب شده جهت مناسب سازی قرار دارند با در نظر گرفتن اهمیت و اولویت به صورت همزمان جهت استفاده بهینه و سهولت در تردد معلولین و کم توانان جسمی مورد مناسب سازی قرار خواهند گرفت .
او گفت: هدف از اجرای طرح های مناسب سازی در سطح شهر کمک به حضور بیشتر کم توانان در عرصه های عمومی است و این امر با آماده سازی و اصلاح مسیر زرد برای نابینایان، همسطح سازی سواره رو و پیاده رو، اضافه کردن رمپ در کنار پله ها، اصلاح شیب رمپ های موجود، نصب نرده و دستگیره، نصب بالابر و... در فضاهای عمومی و بوستان ها و... به اجرا می رسد.
جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران نیز در این مراسم از طرف جامعه نابینایان کشور از جدیت و اقدامات مدیریت شهری در به انجام رساندن پروژه های مناسب سازی در سطح شهر تشکر و اظهار امیدواری کرد که این پروژه ها ضمن رعایت استانداردهای فنی به بهره برداری برسند تا زمینه برای حضور معلولان در محیط های اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 13725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =